• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Διόδια: Πώς θα γίνουν οι αυξήσεις – Κούρεμα των αυξήσεων στο 10% και επιμερισμός σε τρία έτη
Οικονομία

Διόδια: Πώς θα γίνουν οι αυξήσεις – Κούρεμα των αυξήσεων στο 10% και επιμερισμός σε τρία έτη

28 Νοεμβρίου, 2023Updated:28 Νοεμβρίου, 2023Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Σε καταρχήν συμφωνία για το ύψος των διοδίων που θα εφαρμοστούν από αρχές της νέας χρονιάς κατέληξαν δημόσιο και παραχωρησιούχοι.

Την 1 Δεκεμβρίου θα ανακοινώσουν οι εταιρείες παραχώρησης την νέα εμπορική πολιτική για τα διόδια που θα εφαρμοστούν σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο πλην της Αττικής Οδού. Υπουργείο Υποδομών και εταιρείες είχαν την Παρασκευή συνάντηση προκειμένου να οριστικοποιηθεί το ύψος των αυξήσεων που αναμένεται να είναι μονοψήφιο και να κλείσει η εκκρεμότητα της αναπροσαρμογής των διοδίων που αποτελούσε αγκάθι στις διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών.

Τις επόμενες μέρες, οι εταιρείες θα ενημερώσουν τις δανείστριες τράπεζες για την συμφωνία που επιτεύχθηκε με το υπουργείο και αμέσως μετά θα ανακοινώσουν τις νέες τιμές,

Σύμφωνα με πληροφορίες από την συνάντηση της Παρασκευής 24 Νοεμβρίου φαίνεται να έχει οριστικοποιηθεί ότι οι αυξήσεις θα επιμεριστούν σε τρία έτη, με κούρεμα της ονομαστικής αύξησης από 12% στο 10%. Η πρώτη αύξηση θα τεθεί σε ισχύ από τις αρχές του έτους και μένει να ανακοινωθεί πώς θα μοιραστεί. Πληροφορίες μιλούν για ετήσια αναπροσαρμογή κατά 6% στην οποία θα ενσωματωθεί πιθανώς και η αύξηση του πληθωρισμού του Σεπτεμβρίου που ήταν 1,6% και αφορά στην προβλεπόμενη τιμαριθμική αναπροσαρμογή διοδίων του 2024.

Από 2% συν τον πληθωρισμό κάθε έτους, θα διαμορφωθεί η αύξηση των διοδίων που θα επωμιστούν οι χρήστες για τα έτη 2025 και 2026. Η κατανομή ωστόσο δεν αποκλείεται να διαφοροποιηθεί. Τα ποσά της αύξησης θα οριστικοποιηθούν με τις στρογγυλοποιήσεις που θα κάνουν οι εταιρείες ανά σταθμό και κατηγορία οχήματος με βάση όσα ορίζει κάθε σύμβαση και θα ανακοινώσουν τις επόμενες μέρες στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου. Αμέσως μετά θα αναρτηθούν στις ιστοσελίδες τους και θα υπάρξουν και οι σχετικές ανακοινώσεις.

Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απέφυγε να ανακοινώσει την παραμικρή λεπτομέρεια για την συνάντηση με τις εταιρείες και τα διόδια ενώ σιγή ασυρμάτου τηρούν για το θέμα και οι εταιρείες παραχώρησης. Δεν αποκλείεται η στάση αυτή να οφείλεται στο γεγονός ότι οι παραχωρησιούχοι έχουν εγείρει διεκδικήσεις από το δημόσιο (claims) για την πολύμηνη καθυστέρηση στην αναπροσαρμογή των τελών, την οποία το υπουργείο φέρεται να έχει ζητήσει να αποσύρουν.

Η καταρχήν συμφωνία δείχνει πάντως ότι υπήρξαν αμοιβαίες υποχωρήσεις ώστε να δοθεί αίσιο τέλος στις συζητήσεις των τελευταίων μηνών.

Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους (Ολυμπία Οδός, Ιόνια, Οδός, Κεντρική Οδός, Μορέας, Γέφυρα Ρίο -Αντίρριο) είχαν υπαναχωρήσει στο θέμα της ανατίμησης των διοδίων πέρσι (παρότι προβλέπεται από τις συμβάσεις τους η ετήσια αναπροσαρμογή με βάση τον πληθωρισμό), κατόπιν παραίνεσης της προηγούμενης κυβέρνησης να παγώσουν τις αυξήσεις κατά την προεκλογική περίοδο.

Οι εταιρείες επανήλθαν το καλοκαίρι (αμέσως μετά τις εκλογές) με αίτημα την άμεση αναπροσαρμογή των διοδίων, απόφαση όμως που τις έφερε σε αντιπαράθεση με την πολιτική ηγεσία εξαιτίας διαφωνιών τόσο ως προς το ύψος των αυξήσεων όσο και ως προς το χρόνο εφαρμογής τους. Η συζήτηση διακόπηκε τον Σεπτέμβριο μετά τις καταστροφικές πλημμύρες στην Θεσσαλία, με τις δύο πλευρές να επανέρχονται στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης στα τέλη της περασμένης εβδομάδας.

Διόδια
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΤρ. Πειραιώς: Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για το senior preferred ομόλογο – Στο 7,125% το αρχικό επιτόκιο
Next Article ΥΠΕΝ: Αισιοδοξία για την πορεία των τιμών του ρεύματος - Από 1ης Ιανουαρίου το νέο «πράσινο» τιμολόγιο

Related Posts

Ελβετικό φράγκο: Ποιες λύσεις εξετάζονται για τους δανειολήπτες

18 Μαΐου, 2025

Σε ανοδική τροχιά οι τιμές οικοπέδων και οι νέες επενδύσεις στην αγορά ακινήτων

18 Μαΐου, 2025

Το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών και Έρευνας εκσυγχρονίζεται με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης

17 Μαΐου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.