• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Πλανήτης»Εκπομπές CO2: Πώς επηρεάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες το νέο όριο της Ε.Ε. για το 2025
Πλανήτης

Εκπομπές CO2: Πώς επηρεάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες το νέο όριο της Ε.Ε. για το 2025

25 Φεβρουαρίου, 2025Updated:25 Φεβρουαρίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Από την 1η Ιανουαρίου 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση καλούνται να συμμορφωθούν με αυστηρότερα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος εκπομπών CO2 για κάθε νέο όχημα που παράγεται πρέπει να μην υπερβαίνει τα 93,6 γραμ./χλμ., έναντι του προηγούμενου ορίου των 116 γραμ./χλμ. που ίσχυε μέχρι το τέλος του 2024.

Η μείωση αυτή, που φτάνει το 19%, θεωρείται σημαντική από τα στελέχη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, τα οποία εκφράζουν ανησυχίες για το πώς θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Όσες εταιρείες δεν καταφέρουν να τηρήσουν το όριο θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 95 ευρώ ανά επιπλέον γραμμάριο CO2 που εκπέμπεται, για κάθε όχημα που παράγουν. Αυτό σημαίνει ότι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν συμμορφώνονται με τους νέους κανονισμούς θα βρεθούν αντιμέτωπες με σημαντικές χρηματικές ποινές.

Η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης και η μειωμένη ζήτηση

Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί στην ηλεκτροκίνηση, επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες και αυξάνοντας την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (EVs). Ωστόσο, η ζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ευρώπη δεν έχει αυξηθεί στον βαθμό που ανέμεναν οι κατασκευαστές. Το υψηλό κόστος αγοράς, η μείωση των κρατικών επιδοτήσεων και οι ανεπαρκείς υποδομές φόρτισης σε πολλές χώρες αποτελούν βασικά εμπόδια στην ευρύτερη διάδοσή τους.

Το σύστημα των δεξαμενών άνθρακα ως λύση

Προκειμένου να μειώσουν τις εκπομπές CO2 και να αποφύγουν τα υψηλά πρόστιμα, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν τη συνεργασία μέσω του μηχανισμού ανταλλαγής δικαιωμάτων εκπομπών, γνωστού ως “σύστημα δεξαμενών άνθρακα” (carbon pools). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιτρέπει στις εταιρείες να σχηματίζουν συμμαχίες, προκειμένου να συνυπολογίζουν τους μέσους όρους εκπομπών τους με κατασκευαστές που ειδικεύονται σε χαμηλών ρύπων ή μηδενικών εκπομπών οχήματα.

Στο πλαίσιο αυτό, αρκετές εταιρείες όπως η Toyota, η Ford, η Mazda, η Subaru και ο Όμιλος Stellantis σχεδιάζουν να συνεργαστούν με την Tesla, η οποία διαθέτει στόλο αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα, η Mercedes-Benz επιδιώκει συνεργασίες με τις Volvo και Polestar για να επιτύχει τους στόχους εκπομπών.

Η Volkswagen αντιμέτωπη με υψηλά πρόστιμα

Σε αντίθεση με άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ο Όμιλος Volkswagen δεν έχει ανακοινώσει ακόμα κάποιο σχέδιο συνεργασίας μέσω του συστήματος δεξαμενών άνθρακα. Αν και διαθέτει αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα, βρίσκεται σε διαδικασία αναθεώρησης της στρατηγικής της για την ηλεκτροκίνηση και την οικονομική της διαχείριση. Σύμφωνα με τον Ρολφ Βόλερ, επικεφαλής Διαχείρισης Διαθεσίμων και Επενδυτικών Σχέσεων του Ομίλου, η Volkswagen ενδέχεται να αντιμετωπίσει πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν έως και 1,5 δισ. ευρώ, εάν δεν καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων που θα κατασκευάσει μέσα στο 2025.

Η πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι διττή: αφενός πρέπει να επιταχύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αφετέρου να βρει τρόπους να παραμείνει ανταγωνιστική, εξισορροπώντας το κόστος παραγωγής με τη μειωμένη ζήτηση. Το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο για την εφαρμογή των νέων στρατηγικών και την προσαρμογή των κατασκευαστών στους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς της Ε.Ε.

εκπομπές CO2
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΤράπεζα της Ελλάδος: Μεγάλη υποχώρηση του πληθωρισμού την ερχόμενη διετία
Next Article Φθηνότερο το τυπικό καλάθι του σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα συγκριτικά με 7 ευρωπαϊκές χώρες

Related Posts

Νέο κύμα καύσωνα σαρώνει την Ευρώπη – Στους 39°C η Ισπανία, προειδοποιήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο

12 Ιουλίου, 2025

ΗΠΑ: Επένδυση $400 εκατ. στις σπάνιες γαίες για να περιορίσουν την κυριαρχία της Κίνα

12 Ιουλίου, 2025

Financial Times για τα 10 χρόνια από το 2015: Πώς επέστρεψε η Ελλάδα από τον γκρεμό

12 Ιουλίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.