• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Έρχονται αυξήσεις στα διόδια – Νέα πρόταση από τις εταιρείες παραχώρησης για τις ανατιμήσεις
Οικονομία

Έρχονται αυξήσεις στα διόδια – Νέα πρόταση από τις εταιρείες παραχώρησης για τις ανατιμήσεις

6 Σεπτεμβρίου, 2023Updated:6 Σεπτεμβρίου, 2023Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Πάνω σε νέα πρόταση των εταιρειών για επιμερισμό των αυξήσεων των διοδίων σε επόμενα έτη, ξεκινά ο νέος γύρος διαπραγμάτευσης των παραχωρησιούχων με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό την εξεύρεση συμβιβαστικής λύσης για να μην προχωρήσουν οι ανατιμήσεις κατά 12% που προβλέπει η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των διοδίων για το 2023.

Οι συζητήσεις μεταξύ δημοσίου και εταιρειών συνεχίζονται, καθώς στην τελευταία συνάντηση της περασμένης Πέμπτης που έγινε μεταξύ των τεσσάρων ομίλων που εκπροσωπούν τις έξι συμβάσεις παραχώρησης και του υπουργείου, δεν επήλθε συμφωνία.

Αρμόδιες πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επισημαίνουν ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να υπάρξει μια κατανομή του κόστους μεταξύ εταιρειών, δημοσίου και χρηστών. Σε αυτή την λογική, επισημαίνουν, το δημόσιο πρότεινε την μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13%, με ένα μέτρο που έχει υπολογιστεί ότι θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με 69 εκατ. ευρώ.

Προϋπόθεση, όπως αναφέρουν, είναι η μείωση αυτή να συνοδευτεί με αναλογική μείωση και των τελών διέλευσης στους αυτοκινητοδρόμους, ώστε τα χρήματα αυτά να μην πάνε εξ΄ολοκλήρου στις εταιρείες παραχώρησης.

Και αυξήσεις και αποζημιώσεις

Οι τελευταίες, όπως έχει γράψει το newmoney, αξιώνουν ήδη 40 έως 45 εκατ. ευρώ ως αποζημιώσεις για το πάγωμα των ανατιμήσεων για όλο το 2023, αίτημα που το ΥΠΟΜΕΔΙ αρνείται να ικανοποιήσει.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι οι παραχωρησιούχοι δεν δικαιούνται αποζημίωσης, καθώς δεν υπήρχε καμία έγγραφη παραίνεση του υπουργείου για να μην εφαρμοστούν οι αυξήσεις, κάτι θα συνιστούσε με βάση τους νομικούς όρους των συμβάσεων ευθύνη του δημοσίου.

Όπως επισημαίνουν, οι εταιρείες «πατούν» πάνω στις δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων της απερχόμενης κυβέρνησης που ανέφεραν ότι θα ανασταλούν οι αυξήσεις για να διεκδικήσουν αποζημιώσεις για το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Στο υπουργείο τονίζουν ότι η μείωση του ΦΠΑ υπήρξε μια εναλλακτική λύση για να αποτρέψουν μια ονομαστική αύξηση στα επίπεδα του πληθωρισμού που θα είχε σημαντική επιβάρυνση. Δεν θεωρούν, όμως, ότι είναι η βέλτιστη.

Τα διόδια αυξήθηκαν στην ΕΕ

Στόχος, όπως τονίζουν, είναι ο τελικός χρήστης να έχει τη μικρότερη δυνατή συμμετοχή στην ανατίμηση των διοδίων και να περιοριστεί το κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο.

Αυξήσεις, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές του υπουργείου, έχουν ήδη συντελεστεί σε άλλες χώρες της ΕΕ, φέρνοντας ως παράδειγμα την Πορτογαλία όπου οι ανατιμήσεις «σπάνε» και επιμερίζονται σε μια διετία, ώστε να μετριαστεί το βάρος για τους πολίτες. Παρόμοια συζήτηση φαίνεται να γίνεται και στην Ελλάδα χωρίς προς το παρόν να έχουν αποσαφηνιστεί οι όροι που είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης.

«Για να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε με τα διόδια, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε μια σειρά παραμέτρων, όπως τι κόστος θα απορροφήσουν οι παραχωρησιούχοι και τί θα μετακυλίσουν στο μέλλον» αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές του υπουργείου.

Χθες, παράγοντες του υπουργείου έλεγαν ότι η μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές έχει ένα κόστος στον προϋπολογισμό για όλο το 2023 ύψους 500 εκατ.  ευρώ. Μέσα σε αυτή την ρύθμιση υπήρξε η σκέψη να ενσωματωθεί και ο μειωμένος ΦΠΑ στα διόδια.

Το υπουργείο εμφανίστηκε πιο διαλλακτικό χθες, τονίζοντας ότι οι τιμαριθμικές αναπροσαρμογές, προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχωρήσεις και επομένως η κυβέρνηση δεν μπορεί να τις αποτρέψει, αλλά καταβάλλει προσπάθεια για να μετριαστούν.

Ως αντίστοιχο παράδειγμα έφεραν τις τιμές των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών εισιτηρίων, τις οποίες η πολιτεία προσπάθησε να συγκρατήσει, αλλά χωρίς να αποτρέψει τις αυξήσεις, καθώς το κόστος των μετακινήσεων έχει ενισχυθεί.

Το γεγονός ότι οι κοινοπραξίες που λειτουργούν και συντηρούν τους οδικούς άξονες δεν προχώρησαν σε ανατιμήσεις από την 1 Σεπτεμβρίου, όπως δήλωναν, δείχνει αν μην τι άλλο ότι δεν θέλουν να έχουν απέναντί τους την κυβέρνηση στο θέμα των διοδίων κάτι που σημαίνει ότι η συμφωνία είναι επιβεβλημένη.

Διόδια
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΤρ. Πειραιώς: Ολοκληρώθηκε η πώληση της Sunshine Leases έναντι 500 εκατ. ευρώ
Next Article Προχωρά η διαδικασία επιδότησης των λογαριασμών ρεύματος από τα αιολικά πάρκα

Related Posts

Αναπτυξιακά προγράμματα: Πότε σταματούν οι αιτήσεις στην πλατφόρμα

6 Ιουλίου, 2025

ΑΑΔΕ: Πρόστιμα ύψους 138 εκατ. ευρώ για 8,3 χιλιάδες εικονικά τιμολόγια

6 Ιουλίου, 2025

Επιδότηση ενοικίου: Οι κυρώσεις στους ενοικιαστές που θα υποβάλλουν ψευδείς δηλώσεις

6 Ιουλίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.