• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Αυτοκίνητο»Eurelectric: Πώς μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι 2.900 ευρώ τον χρόνο οι οδηγοί EV
Αυτοκίνητο

Eurelectric: Πώς μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι 2.900 ευρώ τον χρόνο οι οδηγοί EV

5 Μαρτίου, 2025Updated:5 Μαρτίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Ένας ιδιοκτήτης ηλεκτρικού οχήματος στην Ευρώπη θα μπορούσε να εξοικονομήσει από €450 έως €2.900 ετησίως, αξιοποιώντας τόσο την έξυπνη όσο και την αμφίδρομη φόρτιση – σύμφωνα με μια νέα μελέτη της Eurelectric-EY. Μέσω της έξυπνης φόρτισης, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να αποθηκεύουν την περίσσεια ηλεκτρικής ενέργειας και με την τεχνολογία V2G («Vehicle-to-Grid» ή αλλιώς «Όχημα σε Δίκτυο»), μπορούν να την πωλούν πίσω στο δίκτυο σε περιόδους αιχμής της ζήτησης, συμβάλλοντας στην εξισορρόπηση του δικτύου, στη μείωση της συμφόρησης και στην ενσωμάτωση των στοχαστικών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ωστόσο, οι καταναλωτές δεν διαθέτουν σαφή οικονομικά κίνητρα για την παροχή αυτής της υπηρεσίας. Για να αξιοποιηθεί αυτό το δυναμικό χρειάζονται σαφή μηνύματα τιμών, ενισχυμένη πρόσβαση στις αγορές ευελιξίας και διαλειτουργικά δεδομένα σε όλο το οικοσύστημα της ηλεκτροκίνησης.

Οι ανάγκες για ευελιξία αναμένεται να διπλασιαστούν την επόμενη πενταετία στην Ευρώπη, καθώς όλο και περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας εισέρχονται στο σύστημα και οι τομείς εξηλεκτρίζονται. Η μελέτη εκτιμά ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να παρέχουν περίπου 114 TWh χωρητικότητας μπαταριών έως το 2030 - αρκετή για να τροφοδοτεί 30 εκατομμύρια σπίτια ετησίως. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 4% της ετήσιας προβλεπόμενης ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη. Ωστόσο, αυτό το δυναμικό παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεκμετάλλευτο.

«Η οδήγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι διασκεδαστική. Η μελέτη μας δείχνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να βοηθήσουν τους οδηγούς να κερδίσουν χρήματα, σταθεροποιώντας παράλληλα το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, οι πελάτες χρειάζονται επιλογές στην αγορά και σαφή κίνητρα για να δράσουν», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της Eurelectric, Kristian Ruby.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν ξεπεράσει το στάδιο των «πρωτοπόρων πελατών» (early adopters) και τώρα πρέπει να πείσουν τον μέσο καταναλωτή. Παρ' όλα αυτά, το υψηλό αρχικό κόστος παραμένει το βασικό εμπόδιο για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία μειώθηκε ελαφρώς το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ ήδη σημειώνει αύξηση το 2025. Από την άλλη πλευρά, χάρη στην ευελιξία, οι καταναλωτές θα μπορούσαν να επωφεληθούν από πολύ χαμηλότερο κόστος λειτουργίας, με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας των ηλεκτρικών οχημάτων να είναι χαμηλότερο από αυτό των συμβατικών αυτοκινήτων.

Η διαθεσιμότητα φόρτισης αποτελεί άλλον ένα λόγο ανησυχίας. Οι δημόσιοι φορτιστές αυξήθηκαν κατά 30% το 2024, ξεπερνώντας τις 820.000 μονάδες, αλλά πρέπει να αυξηθούν ακόμη γρηγορότερα για να επιτευχθεί ο στόχος της Επιτροπής για 3,5 εκατομμύρια έως το 2030. Αυτό συνεπάγεται την εγκατάσταση 8.600 φορτιστών ανά εβδομάδα.

«Προκειμένου οι καταναλωτές να αποκτήσουν ενεργό ρόλο στην ευελιξία, ολόκληρο το οικοσύστημα της ηλεκτροκίνησης πρέπει να τους βοηθήσει να θεωρήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως κάτι περισσότερο από ένα απλό μέσο μεταφοράς από το σημείο Α στο Β. Οι εύκολες στη χρήση προτάσεις έξυπνης φόρτισης με σαφή οφέλη κόστους είναι σημαντικές για τη δέσμευση και την υιοθέτηση των καταναλωτών», είπε ο Serge Colle, Global Power & Utilities Sector Leader της ΕΥ.

Όσον αφορά στο δίκτυο, οι διαχειριστές των συστημάτων διανομής θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την προβλεπόμενη εξοικονόμηση 4 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, καθώς η μεγαλύτερη ευελιξία μειώνει εν μέρει την ανάγκη επέκτασης των υποδομών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν οι διαχειριστές των συστημάτων διανομής μπορούν να αξιοποιήσουν την ψηφιακή παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο και να έχουν πρόσβαση σε διαλειτουργικά δεδομένα χωρίς κόστος, όπως προβλέπεται στον νόμο της ΕΕ περί δεδομένων επί του οχήματος, ο οποίος δεν έχει τεθεί ακόμη σε εφαρμογή.

Ηλεκτρικά οχήματα
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΤτΕ: Μειώθηκε η ψαλίδα στα επιτόκια - Σταθερά στις καταθέσεις, μειώθηκαν στα δάνεια τον Ιανουάριο
Next Article Κτίριο Ασάνη: Η ΕΤΑΔ αξιοποιεί το εμβληματικό κτίριο της Κέρκυρας

Related Posts

Επιστρέφουν τα περίφημα SRT

8 Ιουλίου, 2025

Η BMW M2 CS είναι το ταχύτερο compact μοντέλο στο Nurburgring (video)

7 Ιουλίου, 2025

CUPRA: Νέα έκθεση στον Γέρακα και 4ήμερο Test Drive Festival

5 Ιουλίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.