Για ασφαλείς και σταθερές αποδόσεις κάνει λόγο η Euroxx αναφερόμενη στα αποτελέσματα χρήσης 2024 που δημοσίευσε ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τους αναλυτές να επαναλαμβάνουν την bullish άποψη για τη μετοχή.
Σε αυτό το πλαίσιο, αναβαθμίζουν την τιμή στόχο στα 28 ευρώ ανά μετοχή από 26 ευρώ προηγουμένως, δίνοντας σύσταση overweight (υπεραπόδοση), ενώ το περιθώριο ανόδου ξεπερνά το 50% σε σχέση με το χθεσινό κλείσιμο (κοντά στα 18,3 ευρώ).
Εκτιμούν, δε, ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται σε τροχιά επίτευξης του στόχου για EBITDA ύψους 700-800 εκατ. ευρώ έως το 2028, βάσει του σημερινού χαρτοφυλακίου εξασφαλισμένων έργων με σταθερές και προβλέψιμες ταμειακές ροές.
Κατά την άποψη των αναλυτών της Euroxx, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί μία από τις καλύτερες επενδυτικές επιλογές (best plays) στην Ελλάδα με «όχημα» την αξιοποίηση της ανάπτυξης στις υποδομές και με ελκυστική αποτίμηση, καθώς διαπραγματεύεται με δείκτη EV/EBITDA περίπου 8,2x βάσει των εκτιμώμενων μεγεθών για το 2028, λαμβάνοντας υπόψη την πλήρη ενοποίηση της κερδοφορίας από τα μεγάλα έργα που ανέλαβε την περίοδο 2024-2025.
Η Euroxx προχώρησε σε επικαιροποίηση του χρηματοοικονομικού της μοντέλου ώστε να ενσωματώσει τη θετική εικόνα στον κλάδο των κατασκευών, την ισχυρότερη κυκλοφορία στους υφιστάμενους παραχωρημένους αυτοκινητοδρόμους, καθώς και την καθυστέρηση στην υπογραφή της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, η οποία πλέον τοποθετείται προς τα τέλη του 2025 (από μέσα του έτους προηγουμένως).
Συνολικά, η Euroxx έχει αυξήσει την πρόβλεψή της για το EBITDA του 2028 κατά περίπου 7%, με την εκτίμηση να διαμορφώνεται στα 770 εκατ. ευρώ, ενώ διατηρείται σημαντική ανοδική προοπτική λόγω του ισχυρού ανεκτέλεστου υπολοίπου έργων. Επιπλέον, το outlook μετά το 2028 παραμένει εξαιρετικά ελπιδοφόρο, χάρη τόσο σε ήδη εξασφαλισμένα έργα (π.χ. Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, Υδροηλεκτρική Αντλησιοταμίευση) όσο και στη συμμετοχή σε νέους διαγωνισμούς.
Οι αναλυτές αξιολογούν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με discount 10% λόγω του πολυσχιδούς χαρακτήρα του ομίλου (conglomerate discount). Σε 12μηνη βάση προκύπτει η τιμή στόχος των 28 ευρώ ανά μετοχή, η οποία προσφέρει περιθώριο ανόδου (upside) 53% σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα.
«Υπάρχει ουσιαστική “κρυμμένη αξία” στη μετοχή, με περαιτέρω ανοδική δυναμική από έργα που έχουν ήδη εξασφαλιστεί αλλά δεν περιλαμβάνονται στο βασικό μοντέλο αποτίμησης», καταλήγει η Euroxx.
Παραχωρήσεις
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η συμβολή της Αττικής Οδού (που ενοποιήθηκε με τον Όμιλο τον Οκτώβριο του 2024) αναμένεται να ενισχύσει τα EBITDA των παραχωρήσεων από 41 εκατ. ευρώ το 2024 σε 177 εκατ. ευρώ το 2025, ξεπερνώντας τα 200 εκατ. ευρώ έως το 2028. Επιπλέον, η Εγνατία Οδός εκτιμάται ότι, από τις αρχές του 2026, θα συνεισφέρει με λειτουργικά κέρδη 86 εκατ. ευρώ. Αν συνυπολογιστούν οι συμμετοχές σε Ολυμπία Οδό, IRC και Καστέλι, τα συνολικά EBITDA των παραχωρήσεων εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 600 εκατ. ευρώ το 2028.
Κατασκευές
Παρά τις συγκυριακές καθυστερήσεις, το 2024 τα EBITDA του τομέα διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2021. Ο Όμιλος εμφανίζει ανεκτέλεστο ύψους 6,9 δισ. ευρώ, μέγεθος που δεν περιλαμβάνει τον ΒΟΑΚ και το σιδηροδρομικό έργο στη Ρουμανία της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρθηκε στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη αναλυτών, το ανεκτέλεστο αναμένεται να υλοποιηθεί σε χρονικό ορίζοντα πενταετίας και εκτιμάται ότι θα αποφέρει ετήσια έσοδα άνω του 1,4 δισ. ευρώ και EBITDA περίπου 140 εκατ. ευρώ.