• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Πλανήτης»Γιατί η Διώρυγα του Παναμά αποτελεί τρόπαιο στον παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο του Τραμπ
Πλανήτης

Γιατί η Διώρυγα του Παναμά αποτελεί τρόπαιο στον παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο του Τραμπ

5 Μαΐου, 2025Updated:5 Μαΐου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Τα τελευταία χρόνια, η Διώρυγα του Παναμά δίνει μάχη με ακραία καιρικά φαινόμενα, με το Ελ Νίνιο και τις σφοδρές ξηρασίες να προκαλούν κρίση στη στάθμη των υδάτων. Τώρα, ο εμπορικός πόλεμος του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί αυτή την κρίσιμη πύλη του παγκόσμιου εμπορίου. Καθώς αποτελεί βασικό πέρασμα για τα φορτηγά πλοία που κατευθύνονται προς τις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ, η Διώρυγα αντιμετωπίζει ενδεχόμενη ύφεση στις δραστηριότητές της εξαιτίας των δασμών του Τραμπ κατά της Κίνας και της ταχείας πτώσης των παραγγελιών σε βιομηχανικά προϊόντα από Αμερικανούς εισαγωγείς.

Το 40% της συνολικής εμπορευματικής διακίνησης των ΗΠΑ περνά κάθε χρόνο από τη Διώρυγα του Παναμά, μεταφέροντας συνολικά αγαθά αξίας 270 δισ. δολαρίων. Οι ΗΠΑ και η Κίνα είναι οι βασικοί χρήστες της Διώρυγας, της οποίας ο ρόλος στο παγκόσμιο εμπόριο έχει ενισχυθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της αποδιοργάνωσης των εφοδιαστικών αλυσίδων. Παρά τις συνθήκες ξηρασίας, τα έσοδα της Αρχής της Διώρυγας ανήλθαν πέρυσι στα 3,38 δισ. δολάρια, με συνεχόμενη αύξηση από το 2017 και μετά.

Η αβεβαιότητα του εμπορικού πολέμου και οι δασμοί 145% του Τραμπ στα κινεζικά προϊόντα – που αναμένεται να επηρεάσει αγαθά που φτάνουν στα αμερικανικά λιμάνια από τις 27 Μαΐου, βάσει του χρόνου μεταφοράς 4 έως 6 εβδομάδων – έχουν ήδη προκαλέσει τεράστια παύση στις εισαγωγές των ΗΠΑ από την Κίνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης εφοδιαστικής Project44, οι ακυρωμένες αποστολές φορτίων (blank sailings) από την Κίνα προς τις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί κατά 300% μετά την ανακοίνωση των δασμών του Τραμπ στις 2 Απριλίου, που αποκάλεσε «Ημέρα Απελευθέρωσης».

Τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής στις ΗΠΑ έχουν ήδη πληγεί, ενώ η επίπτωση στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής αναμένεται να ενταθεί, καθώς οι ακυρώσεις δρομολογίων σχετίζονται με την πτώση των παραγγελιών στα κινεζικά εργοστάσια: λιγότερα προϊόντα σημαίνουν λιγότερα εμπορευματοκιβώτια για μεταφορά, μεταδίδει το CNBC.

Η μείωση σε πλοία εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τα έσοδα της Διώρυγας, η οποία βασίζεται στον αριθμό των διελεύσεων και των μεταφερόμενων εμπορευμάτων.

«Αφού σχεδόν το 75% του φορτίου μας κατευθύνεται προς ή προέρχεται από τις Ηνωμένες Πολιτείες, οποιαδήποτε ύφεση – είτε παγκοσμίως είτε στις ΗΠΑ – θα επηρεάσει αναπόφευκτα και τη Διώρυγα του Παναμά», δήλωσε ο Μπόρις Μορένο, αντιπρόεδρος επιχειρήσεων της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά.

Η Διώρυγα βρίσκεται στο επίκεντρο της γεωπολιτικής αντιπαράθεσης ΗΠΑ–Κίνας. Ο Τραμπ έχει υποστηρίξει ότι τα βασικά λιμάνια της Διώρυγας ελέγχονται από την Κίνα και έχει απειλήσει με επαναφορά αμερικανικού ελέγχου, κατηγορώντας τον Παναμά για υπέρογκες χρεώσεις. Η Κίνα και η κυβέρνηση του Παναμά έχουν διαψεύσει τις κατηγορίες.

«Πιστεύω ότι τα τελευταία πέντε χρόνια ο Παναμάς έχει πλησιάσει όλο και περισσότερο την Κίνα και απομακρύνεται από τις Ηνωμένες Πολιτείες», δήλωσε ο Λούις Σόλα, επίτροπος της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής των ΗΠΑ, στο CNBC. «Έχω δει την Κίνα και τη Βραζιλία να κερδίζουν συμβάσεις 20 δισ. δολαρίων. Πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε παρουσία εκεί».

Διώρυγα επιλογές Παναμάς Τραμπ
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΓαλλία: Απαγάγουν crypto millionaires – Τους κόβουν τα δάχτυλα και ζητούν λύτρα
Next Article Η δύναμη της ψηφιακής εξέλιξης στην ΕΥΔΑΠ

Related Posts

Βρώσιμα ρομπότ: Καθαρίζουν το νερό και γίνονται τροφή για ψάρια

16 Μαΐου, 2025

Στο Καρφί: Απασφάλισε το ΠΑΣΟΚ

16 Μαΐου, 2025

Ασθενής ανάπτυξη στην ευρωζώνη το πρώτο τρίμηνο του 2025 σύμφωνα με την Eurostat

16 Μαΐου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.