• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Κλιματική αλλαγή: Πώς εξαπλώνεται η «νέα άρνηση» στο Youtube
Οικονομία

Κλιματική αλλαγή: Πώς εξαπλώνεται η «νέα άρνηση» στο Youtube

18 Ιανουαρίου, 2024Updated:18 Ιανουαρίου, 2024Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Iσχυρισμοί όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια δεν λειτουργούν, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας θα βοηθήσει του κοραλλιογενείς υφάλους να ανθίσουν ή ότι οι επιστήμονες του κλίματος κινδυνολογούν, κατακλύζουν το τελευταίο διάστημα το YouTube.

Όλες αυτές είναι ψευδείς και παραπλανητικές δηλώσεις που προέρχονται από μια σειρά χιλιάδων βίντεο στο YouTube, τα οποία αναλύθηκαν από το μη κερδοσκοπικό Κέντρο για την Αντιμετώπιση του Ψηφιακού Μίσους (CCDH), το οποίο εντόπισε μια έντονη αλλαγή στην τακτική των αρνητών του κλίματος τα τελευταία χρόνια.

Ενώ κάποτε οι αρνητές της κλιματική αλλαγής ισχυρίζονταν ότι ο άνθρωπος δεν ευθύνεται γι’ αυτήν, τώρα πολλοί στρέφονται σε μια διαφορετική προσέγγιση, η οποία επιχειρεί να υπονομεύσει την επιστήμη του κλίματος και να ισχυριστεί ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη θα είναι ευεργετική στην καλύτερη περίπτωση και ακίνδυνη στην χειρότερη.

Τα τελευταία πέντε χρόνια παρατηρήθηκε μια «εντυπωσιακή» αύξηση αυτής της «νέας άρνησης», σύμφωνα με μια ανάλυση του CCDH, η οποία υποδηλώνει επίσης ότι αυτή η αλλαγή στην περιγραφή θα μπορούσε να βοηθήσει τους δημιουργούς βίντεο του YouTube να παρακάμψουν την απαγόρευση της εταιρείας κοινωνικής δικτύωσης να εκμεταλλεύεται οικονομικά την άρνηση του κλίματος.

Οι ερευνητές συγκέντρωσαν απομαγνητοφωνήσεις από περισσότερα από 12.000 βίντεο που αναρτήθηκαν μεταξύ 2018 και 2023 σε 96 κανάλια του YouTube, τα οποία προώθησαν την άρνηση του κλίματος και την παραπληροφόρηση.

Το περιεχόμενο της «νέας άρνησης» αποτελεί πλέον το 70% του συνόλου των ισχυρισμών άρνησης του κλίματος που δημοσιεύονται στο YouTube, σύμφωνα με την έκθεση, από 35% το 2018.

Οι κλασικοί ισχυρισμοί της «παλιάς άρνησης» ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη δεν συμβαίνει μειώθηκαν από 48% όλων των ισχυρισμών άρνησης το 2018 σε 14% το 2023, σύμφωνα με την έκθεση. Οι ισχυρισμοί ότι οι λύσεις για το κλίμα δεν θα λειτουργήσουν, ωστόσο, εκτινάχθηκαν από 9% σε 30% κατά την ίδια περίοδο.

Ο Imran Ahmed, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής του CCDH, δήλωσε ότι η έκθεση είναι κατά κάποιο τρόπο μια ιστορία επιτυχίας. «Το κίνημα για το κλίμα κέρδισε το επιχείρημα ότι η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική και ότι πλήττει τα οικοσυστήματα του πλανήτη μας», δήλωσε στο CNN. Καθώς οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης επηρεάζουν όλο και μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού, τα αφηγήματα που αρνούνται την ύπαρξη της κλιματικής αλλαγής γίνονται όλο και λιγότερο αποτελεσματικά.

Μια έρευνα του Δεκεμβρίου από το Pew Research Center διαπίστωσε ότι το YouTube είναι η πιο διαδεδομένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ανέλυσε μεταξύ των νέων 13 έως 17 ετών, την οποία χρησιμοποιούν περίπου εννέα στους δέκα από αυτούς.

Η αλλαγή στην τακτική υπονόμευσης της δράσης για το κλίμα θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τους δημιουργούς να παρακάμψουν την πολιτική του YouTube που τους απαγορεύει να κερδίζουν χρήματα από περιεχόμενο άρνησης του κλίματος, σύμφωνα με την έκθεση. Το 2021, η εταιρεία απαγόρευσε τη διαφήμιση κατά του περιεχομένου που «έρχεται σε αντίθεση με την καθιερωμένη επιστημονική συναίνεση γύρω από την ύπαρξη και τα αίτια της κλιματικής αλλαγής».

Ωστόσο, το YouTube δυνητικά κερδίζει έως και 13,4 εκατ. δολάρια ετησίως από διαφημίσεις σε βίντεο που η έκθεση διαπίστωσε ότι περιέχουν άρνηση του κλίματος, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του CCDH, συμπεριλαμβανομένων διαφημίσεων από διακεκριμένες εταιρείες αθλητικών ειδών, ξενοδοχεία και διεθνείς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς.

επιλογές Κλιματική Αλλαγή
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΘέσεις συμβασιούχων στην ΕΦΑ Ηρακλείου
Next Article Τζακ ποτ στο Τζόκερ – Οι τυχεροί αριθμοί

Related Posts

ΤτΕ: «Βλέπει» πληθωρισμό 2,5% το 2025 στην Ελλάδα - Πιέσεις από ενοίκια, έμμεσους φόρους και μισθούς

16 Ιουνίου, 2025

JP Morgan: «Βλέπει» ανάπτυξη 2,2% για την Ελλάδα το 2025 και 2% το 2026 - Ποντάρει στα ελληνικά ομόλογα

16 Ιουνίου, 2025

Ακρίβεια στις παραλίες: Οι Αθηναίοι εγκαταλείπουν τις ξαπλώστρες για ελεύθερες ακτές

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.