• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ναυτιλία»Τουρισμός»Κρουαζιέρα: Ο τιμοκατάλογος στην εποχή της… «ανταποδοτικότητας» και του υπερτουρισμού
Τουρισμός

Κρουαζιέρα: Ο τιμοκατάλογος στην εποχή της… «ανταποδοτικότητας» και του υπερτουρισμού

17 Σεπτεμβρίου, 2024Updated:17 Σεπτεμβρίου, 2024Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Τα νέα μέτρα για την κρουαζιέρα παρουσίασε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, τονίζοντας πως έχουν ως γνώμονα την ανταποδοτικότητα του οικονομικού οφέλους από την τουριστική δραστηριότητα και την άμβλυνση της πίεσης που ασκείται από τις αυξημένες ταξιδιωτικές ροές, σε ορισμένους προορισμούς και ιδίως κατά τους μήνες αιχμής.

Η υπουργός «πάτησε» στα λεγόμενα του πρωθυπουργού επιχειρηματολογώντας πως «στην Ελλάδα έχουμε σημειακό πρόβλημα, όχι συνολικό, ως προς αυτό το ζήτημα» και γνωστοποίησε το ειδικό τέλος που θα επιβάλλεται ανά επιβάτη και ανά λιμάνι.

Ειδικότερα, η κ. Κεφαλογιάννη είπε πως επιβάλλεται ειδικό τέλος ανά επιβάτη που αποβιβάζεται από κρουαζιερόπλοιο στα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης ύψους 20 ευρώ και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας 5 ευρώ για την περίοδο από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο το τέλος θα είναι 40% μειωμένο (δηλαδή 12 και 3 ευρώ αντίστοιχα). Ενώ τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο θα είναι μειωμένο κατά  80%  (δηλαδή 4 και 1 ευρώ αντίστοιχα).

Πώς θα κατανεμηθούν τα έσοδα

Το ετήσιο όφελος εκτιμάται σε 50 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα θα κατανέμονται κατά 1/3 στους δήμους όπου αποβιβάζονται οι επιβάτες, κατά 1/3 θα εγγράφονται στον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας με σκοπό την εκτέλεση των απαραίτητων λιμενικών έργων και κατά 1/3 θα εγγράφονται στον προϋπολογισμό του υπουργείου Τουρισμού με σκοπό τη βελτίωση των τουριστικών υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Η υπουργός Τουρισμού επεσήμανε ότι  η αύξηση του τέλους εντάσσεται σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικής  για την ανάπτυξη και διαχείριση της κρουαζιέρας, το οποίο  θα ανακοινωθεί μετά από συνεννόηση και με τα  συναρμόδια υπουργεία.

Ανάμεσα στα μέτρα που εξετάζονται είναι:

–  Η ανάπτυξη του homeporting

– Η ανάπτυξη υποδομών στους λιμένες για την ορθή διαχείριση τόσο του birth allocation, όσο και για τον έλεγχο των ροών στην ξηρά.

– Κίνητρα για την προσέλκυση μικρότερων πλοίων, με επιβάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου

– Μία  ολοκληρωμένη μελέτη για τη αξιολόγηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην οικονομία και του αποτυπώματός της στις τοπικές κοινωνίες.

Οι επιφυλάξεις της CLIA

Θυμίζουμε πως αιχμές για την επιβολή έκτακτου τέλους επιβατών κρουαζιέρας αφήνει με ανακοίνωσή της η Διεθνής Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), ζητώντας παράλληλα τα έσοδα από αυτό να κατευθυνθούν σε λιμενικές επενδύσεις.

Οποιαδήποτε αύξηση στα ισχύοντα λιμενικά τέλη θα πρέπει να ανταποκρίνεται στον επιδιωκόμενο σκοπό, να είναι αναλογική προς τις συγκεκριμένες λιμενικές επενδυτικές ανάγκες και να εφαρμόζεται σε όλους τους επισκέπτες, με τα έσοδα να επανεπενδύονται άμεσα στις λιμενικές λειτουργίες και τις τοπικές κοινωνίες», επισημαίνεται στην ανακοίνωση της CLIA.

Κρουαζιέρα
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleEurobank – Ινδικό Επιμελητήριο: Μνημόνιο Κατανόησης για την ίδρυση του νέου Επιχειρηματικού Συμβουλίου
Next Article Eurostat: Το 6,8% του πληθυσμού της ΕΕ αντιμετώπισε σοβαρή υλική και κοινωνική στέρηση το 2023

Related Posts

Τουρισμός: 80.000 κενές θέσεις εργασίας στην Ελλάδα – Πώς αντιμετωπίζεται η κρίση προσωπικού

15 Μαΐου, 2025

Ταξιδιωτική άνοδος για την Ελλάδα: Ποιοι τουρίστες φέρνουν τα περισσότερα έσοδα

29 Απριλίου, 2025

Ταξίδια: Οι 10 ανερχόμενοι προορισμοί για το 2025 – Ανάμεσά τους ένα ελληνικό νησί

28 Απριλίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.