Μελέτη UBS: Στην κορυφή της ηλεκτροκίνησης ο όμιλος Volkswagen

0

όμιλος VW αναμένεται να βρίσκεται σε κορυφαία θέση στην παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνησης ήδη από το 2022, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αυτό κατέδειξε παγκόσμια μελέτη της UBS, του χρηματοπιστωτικού ελβετικού κολοσσού, σχετικά με τις προοπτικές των πιο σημαντικών κατασκευαστών αυτοκινήτων αλλά και νέων εταιρειών ή μαρκών που έκαναν την εμφάνισή τους στον χώρο τα τελευταία χρόνια, ταυτόχρονα με τις ραγδαίες εξελίξεις όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση.

Η μελέτη δεν στάθηκε μόνο στις οικονομικές παραμέτρους της κάθε εταιρείας αλλά εμβάθυνε και σε τομείς όπως ο τεχνολογικός βαθμός ετοιμότητας για την υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης. Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν με τον τίτλο «Το ID.3 στα εξ ων συνετέθη: Η μεγαλύτερη ευκαιρία στα Ηλεκτρικά Οχήματα – Σύσταση Αγοράς», προτρέποντας τους επενδυτές να προτιμήσουν τη μετοχή της Volkswagen.

Πράγματι, με τη δημοσίευση της μελέτης οι αναλυτές της UBS χαρακτήρισαν τη συγκεκριμένη μετοχή ως επενδυτική ευκαιρία, αυξάνοντας την τιμή-στόχο της κατά 50% με ορίζοντα δωδεκαμήνου, από τα 200 στα 300 ευρώ.

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι ειδικοί αποσυναρμολόγησαν πλήρως ένα ID.3 και –αφού το μελέτησαν- κατέληξαν στο συμπέρασμα πώς η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (ΜΕΒ) του ομίλου VW, αντιπροσωπεύει το πιο εντυπωσιακό τεχνολογικό υπόβαθρο που έχει παρουσιαστεί από μία αυτοκινητοβιομηχανία, πάνω στην ηλεκτροκίνηση.

Τα βασικά ευρήματα της μελέτης της UBS είναι τα εξής:

– Η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) που αποτελεί τη βάση για την ηλεκτρική επίθεση της VW, είναι πλήρως ανταγωνιστική ως προς το κόστος με αντίστοιχες προσεγγίσεις που προέρχονται από μάρκες που κατασκευάζουν αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.

– Το VW Group με την ΜΕΒ επιτυγχάνει κορυφαίες επιδόσεις όσον αφορά τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης, την κατασκευαστική ευελιξία και την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών.

– Όσον αφορά το κόστος της μπαταρίας, το ID.3 συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών καλύτερων μοντέλων παγκοσμίως, με κόστος περίπου 100 USD ανά κιλοβατώρα.

– Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από κορυφαίους κατασκευαστές όπως οι μάρκες του ομίλου VW ενδέχεται να έχουν φτάσει στα ίδια επίπεδα με αυτά των σημερινών μοντέλων εσωτερικής καύσης, ως προς το κόστος και τα περιθώρια κέρδους, πριν το 2025.

– Όσον αφορά την πλατφόρμα λογισμικού και το οικοσύστημα ηλεκτροκίνησης, το VW Group βρίσκεται μπροστά από τους υπόλοιπους, «παραδοσιακούς» κατασκευαστές αυτοκινήτων.

«Η σε βάθος ανάλυση του ID.3 έδειξε ότι η Volkswagen έχει αναπτύξει μία τεχνολογικά κορυφαία, αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα. Αυτό επιτρέπει στο Group να προσφέρει ελκυστικά ηλεκτρικά οχήματα (BEV) σε ολόκληρη τη γκάμα, επιτυγχάνοντας παράλληλα κερδοφορία (EBIT)», αναφέρει χαρακτηριστικά η UBS. Σε αυτή τη βάση, η UBS αναμένει ότι ο όμιλος VW θα είναι σε κορυφαία θέση της παγκόσμιας αγοράς για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ήδη από το 2022 – με την προοπτική να αυξάνει το μερίδιο αγοράς που κατέχει.

Το VW Group επενδύει συνολικά 35 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2025, για την ευρεία διάδοση της ηλεκτρικής κινητικότητας. Οι μάρκες του Group παρέδωσαν σε πελάτες 231.600 ηλεκτρικά οχήματα το 2020 – περισσότερο από τρεις φορές τον αντίστοιχο αριθμό του 2019. Μέχρι το 2030, το Group θα λανσάρει περίπου 70 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, εκ των οποίων περίπου 20 βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.

Αιχμή του δόρατος της ηλεκτρικής επίθεσης της Volkswagen είναι η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB). Σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα προσφέρει μεγάλη αυτονομία, άφθονους εσωτερικούς χώρους και φανταστική απόδοση. Η μάρκα Volkswagen παρουσίασε το compact διαστάσεων ID.3 στην αγορά ως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με βάση την MEB, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της μάρκας, το ID.4. Άλλα μοντέλα της οικογένειας ID. έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν στο προσεχές μέλλον.

Από το καλοκαίρι, η Volkswagen θα προσφέρει στους ιδιοκτήτες των ID. μια ασύρματη ενημέρωση λογισμικού (over-the-air) κάθε 3 μήνες. Εκτός από τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του λογισμικού και των επιδόσεων του οχήματος, αυτές οι ενημερώσεις ενδέχεται επίσης να περιέχουν νέες λειτουργίες και επιλογές εξατομίκευσης.

Share.

Comments are closed.