• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Οχήματα: Πότε αρχίζει το «σαφάρι» εντοπισμού για αδρανή και ανασφάλιστα – Πού θα φτάνουν τα πρόστιμα
Οικονομία

Οχήματα: Πότε αρχίζει το «σαφάρι» εντοπισμού για αδρανή και ανασφάλιστα – Πού θα φτάνουν τα πρόστιμα

5 Μαρτίου, 2025Updated:5 Μαρτίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Από τον Μάρτιο ξεκινούν διασταυρώσεις στοιχείων για την καταγραφή αδρανών και ανασφάλιστων οχημάτων, στο πλαίσιο εντατικοποίησης των ελέγχων για την τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας.

Στόχος της διαδικασίας είναι να εντοπιστούν οχήματα που δεν διαθέτουν ασφάλεια, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή φέρουν ανεξόφλητα τέλη κυκλοφορίας, ενώ για παραβάσεις άνω των επτά ετών προβλέπονται πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν τις 10.000 ευρώ.

Διασταυρώσεις και εκκαθάριση μητρώων

Η διαδικασία διασταύρωσης στοιχείων θα βασιστεί σε δεδομένα από ασφαλιστικές εταιρείες, την ΑΑΔΕ και τα ΚΤΕΟ, τα οποία θα επεξεργαστεί η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), προκειμένου να καθαρίσει τα μητρώα από ανενεργά οχήματα που τυπικά παραμένουν σε κυκλοφορία.

Βάσει του προγραμματισμού, η πρώτη αποστολή δεδομένων έχει οριστεί έως τις 10 Μαρτίου, ενώ οι ενημερώσεις θα πραγματοποιούνται τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, προκειμένου να ενισχυθεί ο έλεγχος της παραβατικότητας στους δρόμους.
Τα στοιχεία που θα ελεγχθούν

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα διαβιβάσει πληροφορίες που περιλαμβάνουν:

  • Αριθμό κυκλοφορίας και αριθμό πλαισίου
  • Κωδικό τύπου και εργοστασίου του οχήματος
  • Ημερομηνίες χορήγησης αδειών κυκλοφορίας
  • Στοιχεία ιδιοκτησίας και αριθμό ιδιοκτητών
  • Χρήση οχήματος (Ι.Χ., Δ.Χ., αγοραίο)
  • Στοιχεία κινητήρα, καυσίμου και εκπομπών CO2
  • Πληροφορίες από ΚΤΕΟ, όπως αριθμό δελτίου τεχνικού ελέγχου και ημερομηνία επόμενου ελέγχου

Διαδικασία και ειδοποιήσεις προς ιδιοκτήτες

Μετά την ολοκλήρωση της διασταύρωσης, η ΓΓΠΣ θα καταρτίσει τρεις λίστες με:

  1. Οχήματα με λανθασμένα στοιχεία στα μητρώα
  2. Οχήματα που δεν κατέστη δυνατό να ταυτοποιηθούν
  3. Αδρανή οχήματα

Οι λίστες θα αποσταλούν στα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και στην ΑΑΔΕ. Τα οχήματα που περιλαμβάνονται σε αυτές θα τεθούν αυτόματα σε κατάσταση προσωρινής αδράνειας, με αποτέλεσμα να δεσμευτούν ηλεκτρονικά και να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Οι ιδιοκτήτες, συνιδιοκτήτες ή κάτοχοι των οχημάτων αυτών θα ενημερωθούν και θα έχουν προθεσμία 20 ημερών για τις ακόλουθες ενέργειες:
  • Εάν το όχημα δεν υφίσταται ή δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα, να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία του στην ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα της Δημόσιας Διοίκησης.
  • Εάν το όχημα βρίσκεται στην Ελλάδα, να το θέσουν σε ακινησία.

Πρόστιμα και κυρώσεις

Η προσωρινή αδράνεια δεν απαλλάσσει τους ιδιοκτήτες από υποχρεώσεις όπως η καταβολή τελών κυκλοφορίας, η ασφάλιση και ο τεχνικός έλεγχος ΚΤΕΟ.

Αν ένα όχημα που έχει τεθεί σε οριστική αδράνεια ή διαγραφεί εντοπιστεί να κυκλοφορεί, επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο πρόστιμο 10.000 ευρώ και τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας.

Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, η ποινή κατανέμεται σε όλους τους ιδιοκτήτες. Η επαναφορά τέτοιου οχήματος στην κυκλοφορία επιτρέπεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με πληρωμή παραβόλου 150 ευρώ και την πλήρη κάλυψη όλων των σχετικών οικονομικών υποχρεώσεων.

οχήματα
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΠώς ο τομέας των υπηρεσιών φρενάρει την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού
Next Article Τα πρωτοσέλιδα των πολιτικών και αθλητικών εφημερίδων (05-03-2025)

Related Posts

Σούπερ μάρκετ vs λαϊκή αγορά: Πού βρίσκονται οι καλύτερες τιμές σε φρούτα και λαχανικά

15 Ιουνίου, 2025

Μπορεί η Ευρώπη να ξεπεράσει την κρίση του υπερτουρισμού;

15 Ιουνίου, 2025

ΗΠΑ: Σημαντική ανάκαμψη στην καταναλωτική εμπιστοσύνη μετά το σοκ των δασμών Τραμπ

14 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.