• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Σούπερ μάρκετ: Αύξηση πωλήσεων το 2021 – Τι αγόρασαν οι Έλληνες
Ειδήσεις

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση πωλήσεων το 2021 – Τι αγόρασαν οι Έλληνες

18 Ιανουαρίου, 2022Updated:18 Ιανουαρίου, 2022Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Αύξηση πωλήσεων σημείωσαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2021, παρά τις προβλέψεις περί του αντιθέτου καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Nielsen, ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων παρουσίασε αύξηση της τάξης του 1,3% τη χρονιά που πέρασε σε σύγκριση με το 2020 (σ.σ. τα στοιχεία αφορούν στα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη). Η κατηγορία ειδικά των λεγόμενων ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) κατέγραψε άνοδο πωλήσεων 0,7% το 2021 σε σύγκριση με το 2020.

Τα προϊόντα Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) ήταν η κατηγορία που κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων το 2021 σε σύγκριση με το 2020, ήτοι 14,9%. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι στα σούπερ μάρκετ δεν υπήρχαν οι ίδιοι περιορισμοί ως προς τη λειτουργία των καταστημάτων σε σύγκριση με τους περιορισμούς στα εξειδικευμένα καταστήματα του λιανεμπορίου, καθώς και στο γεγονός ότι συχνά τα σούπερ μάρκετ προσφέρουν πιο οικονομικές λύσεις στις κατηγορίες αυτές. Η στροφή των καταναλωτών σε πιο φθηνά προϊόντα αναμένεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων.

Στα τρόφιμα και ποτά καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων 1,6%, ενώ στις δύο άλλες μεγάλες κατηγορίες, αυτές των προϊόντων προσωπικής περιποίησης και των προϊόντων οικιακής χρήσης καταγράφηκε πτώση πωλήσεων 1,7% και 2,4% αντιστοίχως. Τούτο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι το 2020, έτος με το οποίο γίνεται η σύγκριση των πωλήσεων του 2021, στα προϊόντα αυτά είχαν εκτοξευθεί οι πωλήσεις λόγω κορωνοϊού με τους καταναλωτές τότε να αγοράζουν πολλά αντισηπτικά και απολυμαντικά είδη. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι στα αντισηπτικά καταγράφηκε μείωση πωλήσεων 37,9% το 2021 σε σύγκριση με το 2020, στα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών μείωση 17,7%, στα καθαριστικά σπιτιού μείωση 13,9% και στις χλωρίνες μείωση 12,6%.

Στην κατηγορία των τροφίμων – ποτών τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις αλκοολούχων ποτών, κάτι που σε μεγάλο βαθμό συνδέεται με το πολύμηνο lockdown στην εστίαση στις αρχές του 2021. Υπενθυμίζεται ότι η εστίαση ήταν σε αναστολή λειτουργίας από τον Νοέμβριο του 2020 έως τις αρχές Μαΐου 2021. Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ αύξηση πωλήσεων κατέγραψε η βότκα (18,4%), το ρούμι (16,5%), το ουίσκι (13,3%).

Πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης συνεχίζουν να καταγράφουν τα κατεψυγμένα λαχανικά (16,5%), τάση που ξεκίνησε από το 2015 και την περίοδο των capital controls, ενώ κερδίζουν συνεχώς έδαφος τα φυτικά ροφήματα, των οποίων οι πωλήσεις αυξήθηκαν το 2021 κατά 20,9%.

Από τα στοιχεία της NielsenIQ φαίνεται ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τα μεγάλα καταστήματα, τάση που εκδηλώθηκε από το 2020 όταν ξέσπασε η πανδημία. Έτσι, τα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, 8,1%. Με θετικό πρόσημο έκλεισε και η ακριβώς αντίθετη κατηγορία, τα πολύ μικρότερα καταστήματα, έως 400 τ.μ. (1,5% αύξηση τζίρου το 2021 σε σύγκριση με το 2020), κάτι που συνδέεται και με την ανάπτυξη που καταγράφεται γενικώς στην κατηγορία των λεγόμενων convenience stores.

Τέλος, αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε το 2021 σε όλες τις περιοχές πλην της Αττικής, όπου οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 0,4%. Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, 4,5%, καταγράφηκε στην Πελοπόννησο.

σούπερ μάρκετ
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΕγκώμια Ράμα για τον «φίλο» Ερντογάν: «Δεν υπάρχουν πολλοί σαν κι αυτόν»
Next Article Μητσοτάκης στο ΕΛΚ: Έχουμε απάντηση, εάν η Τουρκία επιστρέψει σε επιθετική συμπεριφορά

Related Posts

Το νέο στοίχημα του Μπάφετ – Γιατί ποντάρει στις τραπεζικές μετοχές

21 Μαΐου, 2022

ΟΔΔΗΧ: Nέα δημοπρασία για την επανέκδοση ομολόγου του ελληνικού Δημοσίου €500 εκατ. στις 23/5

21 Μαΐου, 2022

Παγκόσμιος συναγερμός για την ευλογιά των πιθήκων – Αυτός είναι ο χάρτης των κρουσμάτων

21 Μαΐου, 2022
Add A Comment

Comments are closed.

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – ΔΕΙΚΤΕΣ
moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

FOLLOW US
FOLLOW US
© 2022 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.