Τα μηνύματα των δημοσκοπήσεων και η στρατηγική των κομμάτων στο δρόμο προς τις εκλογές

0

Στο μικροσκόπιο των επιτελείων των κομμάτων μπαίνουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των τελευταίων δημοσκοπήσεων, μετά την ολοκλήρωση των εσωκομματικών διαδικασιών στο ΚΙΝΑΛ.

Η δυναμική επιστροφή του ΠΑΣΟΚ στα πολιτικά πράγματα συνιστά ένα αξιοσημείωτο στοιχείο για όσους ασχολούνται με τον στρατηγικό σχεδιασμό, καθώς φαίνεται ότι η επόμενη μέρα επιβάλλει αναπροσαρμογές στον οδικό χάρτη προς τις κάλπες, αφού ο ζωτικός χώρος του Κέντρου διεκδικείται με αξιώσεις και από τη λεγόμενη Δημοκρατική Παράταξη.

Η Νέα Δημοκρατία διατηρεί το πολιτικό πλεονέκτημα έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, αν και τα ποσοστά της μειώνονται το τελευταίο διάστημα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχοντας ήδη θέσει το διακύβευμα των εθνικών εκλογών, δηλαδή την αυτοδυναμία, προχωρά με αποφασιστικά βήματα ακολουθώντας το τρίπτυχο «συσπείρωση, αποτελεσματικότητα και διεύρυνση».

Ο νέος εκλογικός νόμος σε συνδυασμό με την χρονική συγκυρία της πανδημίας επιβάλλει υψηλή ανθεκτικότητα και υλοποίηση βασικών δεσμεύσεων από την πλευρά της Κυβέρνησης, ώστε να καταφέρει να διατηρήσει ή ακόμη και να αυξήσει την εκλογική της επιρροή.

Στην αντίπερα όχθη, ο Αλέξης Τσίπρας συνεχίζει να αντιμετωπίζει τη δημοσκοπική στασιμότητα του κόμματος του, ενώ όσο περνά ο χρόνος, τόσο απομακρύνεται το ενδεχόμενο επανάκαμψης, με το σενάριο της νέας εκλογικής ήττας να γίνεται πιο ορατό.

Την ίδια ώρα, ο ΣΥΡΙΖΑ νιώθει πλέον την απειλή του ΚΙΝΑΛ, το οποίο μετά την ανάδειξη της νέας ηγεσίας επιχειρεί φυγή προς τα εμπρός καταγράφοντας ήδη διψήφια ποσοστά στις δημοσκοπήσεις.

Βασικός στόχος της νεοεκλεγμένης ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ είναι κατά κύριο λόγο να τρέξει γρήγορα τη στρατηγική της σε δύο κατευθύνσεις, αφενός να επανασυσπειρώσει τους ψηφοφόρους που πήγαν στο ΣΥΡΙΖΑ και αφετέρου να ανοιχτεί σε όλα κοινωνικά ρεύματα και ομάδες πολιτών μέχρι τις εθνικές εκλογές.

Ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος για τη Χαριλάου Τρικούπη, αλλά υπό προϋποθέσεις μπορεί να πετύχει τη μεγάλη ανατροπή.

Share.

Comments are closed.