Τζ. Χαϊδά: «Το ελληνικό μάρμαρο πρέπει να αποκτήσει brand name»

0

Οι κινήσεις του ΣΕΜΜΘ, το πάγωμα διεθνών projects και η συμμετοχή στους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης

Θεωρείται από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας με έντονη εξαγωγική παρουσία. Ο λόγος για τον κλάδο του μαρμάρου η συνολική συνεισφορά του οποίου αποτιμάται σε 1,27 δις ευρώ, σε 6.130 θέσεις άμεσης απασχόλησης, και σε έμμεσες 17.796 θέσεις εργασίας, ενώ για κάθε 1 € προϊόν μαρμάρου το πολλαπλασιαστικό του όφελος για την Ελληνική οικονομία είναι 2,19 €.

Μάλιστα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονία Θράκης (ΣΕΜΜΘ) επικεφαλής του οποίου είναι η Αντιπρόεδρος της μαρμαροβιομηχανίας Ικτίνος, Τζούλη Χαϊδά, έχει θέσει αυτή τη στιγμή ως πρώτο στόχο για την προώθηση του Ελληνικού Μαρμάρου ,την εκπόνηση στρατηγικού πλάνου ανάπτυξης για το Brand Name “The Greek Marble”.

Λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι το ελληνικό μάρμαρο, με το οποίο κοσμούνται εμβληματικά αρχιτεκτονικά οικοδομήματα σε 120 χώρες, κατατάσσοντας την Ελλάδα στο top 4 παγκοσμίως, καθίσταται σαφές ότι η κίνηση για την ανάδειξή του ως Π.Ο.Π. προϊόν έπρεπε να έχει γίνει εδώ και δεκαετίες.

«Έχουμε ήδη συζητήσει πιθανή συνεργασία με τον οργανισμό Enterprise Greece, προκειμένου να υποστηρίξει έμπρακτα την προώθηση των ελληνικών μαρμάρων, εντάσσοντας το ελληνικό μάρμαρο σε όλες τις προωθητικές ενέργειες, και καμπάνιες που διοργανώνει σε όλο τον κόσμο.

Φυσικά εξετάζονται και άλλες συνεργασίες με διάφορους φορείς που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην δημιουργία ενός ισχυρού Brand Name αντάξιου της παρουσίας και χρήσης του Ελληνικού Μαρμάρου που αποτελεί κομμάτι της Ελληνικής Ιστορίας και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς μας» αναφέρει στο pontiki.gr η κα Τζούλη Χαϊδά.

Πανδημία και ψηφιακός μετασχηματισμός βάζουν σε εγρήγορση τις επιχειρήσεις

Ερωτηθείσα αναφορικά με το πώς η τηλεργασία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός αναμένεται να επηρεάσουν τον τρόπο λειτουργίας των μαρμαροβιομηχανιών και αν είναι εφικτός ο εκμοντερνισμός ενός παραδοσιακού κλάδου, απαντά πως για έναν κλάδο καθαρά εξωστρεφή όπως είναι ο κλάδος του μαρμάρου , οι συνέπειες της πανδημίας είναι ιδιαιτέρα σημαντικές.

Εξηγεί πως οι αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στην παγκόσμια οικονομία ήταν λογικό να επηρεάσουν και τις εξαγωγές μαρμάρων καθώς το διεθνές εμπόριο ταλανίζεται από τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Οι τεράστιες αλλαγές, όπως ο περιορισμός των μετακινήσεων, η αβεβαιότητα των καταναλωτών παγκοσμίως κ.α., περιόρισαν πολύ την ανάπτυξη του κλάδου και έγινε ευθύς αμέσως κατανοητό ότι έπρεπε να βρεθούν οι κατάλληλοι μηχανισμοί και διαδικασίες που θα επέτρεπαν μία άμεση και αποτελεσματική αντίδραση σε αυτή την απρόβλεπτη κατάσταση.

«Η μετάβαση πολλών επιχειρήσεων του κλάδου στην «Ψηφιακή Εποχή», μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ήταν το πρώτο βήμα. Φυσικά , πολλές εταιρείες είχαν επενδύσει και προ covid-19 στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την αναβάθμιση των τεχνολογικών τους υποδομών. Συνεπώς, υπήρχε η ευελιξία στις επιχειρηματικές δράσεις μέσα από ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο και με τέτοιες οργανωτικές δομές ενισχύοντας το ανθρώπινο δυναμικό τους με νέες, ψηφιακές δεξιότητες. Ακόμη και οι επιχειρήσεις που δεν ήταν προετοιμασμένες προσπάθησαν και «συμμορφωθούν» με απλοποίηση διαδικασιών, για την « ανέπαφη επικοινωνία» με τους πελάτες μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού» επισημαίνει.

Ανάταση της αγοράς ακινήτων το 2021

Αναφερόμενη στο μέτωπο της αγοράς ακινήτων και στον ρόλο που παίζουν τόσο οι οικονομικές όσο και οι γεωπολιτικές εξελίξεις στο “ξεπάγωμα” σημαντικών έργων, η κα Χαϊδά επιβεβαιώνει με τη σειρά της ότι το real estate παραμένει στάσιμο.

Προσθέτει πως η γεωπολιτική αβεβαιότητα που επικρατεί σε ολόκληρο τον
κόσμο συντηρεί την επιφυλακτικότητα. Καθώς η ελληνοτουρκική ένταση συνεχίζει να αυξάνεται, η επιφύλαξη των επενδυτών στην αγορά του real estate αποτυπώνεται έντονα παρά το γεγονός ότι η εγχώρια αγορά ακινήτων παραμένει ελκυστική.

«Σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα οι προοπτικές είναι θετικές. Πιστεύω ότι το 2021 θα υπάρξει ανάκαμψη της αγοράς του real estate καθώς συνδυάζεται άμεσα και με την αντιμετώπιση της πανδημίας».

Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και η δράση του ΣΕΜΜΘ

Από όταν ανέλαβε η κα Χαϊδά επικεφαλής του ΣΕΜΜΘ έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές και ο κλάδος απέκτησε φωνή. Πρόκειται για ένα από τα ισχυρότερα σωματεία της περιοχής σε δράσεις, έργο, αριθμό μελών και εν γένει κλαδική επιχειρηματική δραστηριότητα και αδιαμφισβήτητα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους φορείς ανάπτυξης, κοινωνικοοικονομικής συνοχής και προόδου για την ευρύτερη περιοχή.

Διαχρονικά έχει να επιδείξει σημαντικό έργο καθώς είναι ένας πολύ δραστήριος σύνδεσμος που έχει βοηθήσει και στηρίξει όλες τις επιχειρήσεις μαρμάρων και από ότι φαίνεται τα τελευταία χρόνια εμπιστεύεται τη διοίκησή του σε γυναικεία χέρια.

«Το Φεβρουάριο του 2020 , είχα την τιμή να αναλάβω τη θέση της Προέδρου και πραγματικά προσπαθώ να συνεχίσω αντάξια το έργο των προκατόχων μου. Ταυτόχρονα όμως προσπαθώ να αναδείξω τα θέματα που αντιμετωπίζουμε, προβάλλοντας τα περισσότερο ώστε να εισακουστούν στους αρμόδιους κρατικούς φορείς. Μπορώ να πω ότι οι αρμόδιοι φορείς ακούν τα αιτήματα μας που τις περισσότερες φορές γίνονται αποδεκτά, αλλά συνήθως καθυστερούν στην εφαρμογή τους. Σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι που επιβάλλεται εμείς ως ΣΕΜΜΘ να κινητοποιηθούμε και να δυναμώσουμε τη φωνή μας» λέει η κα Χαϊδά.

Τέλος, αναφορικά με τη συμμετοχή της μαρμαροβιομηχανίας στους πόρους που προβλέπονται για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, η κα Χαϊδά τονίζει πως έχει σταλεί σχετική επιστολή στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη προκειμένου να οριστεί συνάντηση για να συζητηθούν τρόποι στήριξης του ελληνικού μαρμάρου με συγκεκριμένες προτάσεις, τις οποίες έχει ήδη επεξεργαστεί ο ΣΕΜΜΘ.

Οι προτάσεις για την ανάκαμψη των εξαγωγών Ελληνικού Μαρμάρου είναι πλήρως ευθυγραμμισμένες με την ενδιάμεση έκθεση με τίτλο «Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» της επιτροπής Πισσαρίδη και όπως λέει η επικεφαλής του ΣΕΜΜΘ η συνάντηση επιβάλλεται να πραγματοποιηθεί άμεσα.

Share.

Comments are closed.