Η Uber Technologies ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη στόλου 100.000 αυτόνομων οχημάτων εξοπλισμένων με τεχνολογία της Nvidia έως το 2027, σηματοδοτώντας τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα επένδυσή της στην τεχνητή νοημοσύνη και την αυτόνομη κινητικότητα. Το έργο αναμένεται να μειώσει δραστικά το λειτουργικό κόστος των ρομποταξί και να επιταχύνει τη μετάβαση στη μαζική αυτόνομη μετακίνηση.
Η πρωτοβουλία βασίζεται στην προηγούμενη συμφωνία του Ιανουαρίου, όπου η Uber παρείχε δεδομένα οδήγησης για τη βελτίωση των μοντέλων AI και των chipsets της Nvidia. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, η Nvidia παρουσίασε την πλατφόρμα Drive AGX Hyperion 10, που δίνει τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να εξοπλίζουν τα οχήματα με αισθητήρες και υλικό πλήρως συμβατό με λογισμικό αυτόνομης οδήγησης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Uber, Ντάρα Κοσροβσάχι, είχε ήδη προαναγγείλει τη στροφή αυτή, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «τα ρομποταξί θα αντικαταστήσουν τους οδηγούς μέσα στα επόμενα 10 με 15 χρόνια».
Η Stellantis θα είναι από τους πρώτους κατασκευαστές που θα παραδώσουν 5.000 ρομποταξί στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε διεθνείς αγορές. Η Uber θα αναλάβει τη διαχείριση του στόλου, περιλαμβάνοντας συντήρηση, φόρτιση, καθαρισμό και εξυπηρέτηση πελατών, με στόχο τη δημιουργία ενός πλήρως λειτουργικού αυτόνομου οικοσυστήματος μετακίνησης.
Η Stellantis θα συνεργαστεί με τη Foxconn για την ανάπτυξη υλικού και συστημάτων, με την παραγωγή να ξεκινά το 2028 και τις δοκιμές να προηγούνται τα επόμενα χρόνια. Με αυτή τη δέσμευση, η Uber επιδιώκει να αυξήσει τη διαθεσιμότητα αυτόνομων οχημάτων στην πλατφόρμα της και να διευκολύνει την εμπορική αξιοποίηση της τεχνολογίας, μειώνοντας παράλληλα τα κόστη.
Ήδη, η Uber συνεργάζεται με πάνω από δώδεκα εταιρείες ανάπτυξης αυτόνομης οδήγησης, όπως οι Wayve, WeRide, Pony.ai, Nuro, Momenta και Avride, επεκτείνοντας τις τεχνολογικές της συνέργειες σε παγκόσμια κλίμακα.
Η μετοχή της Uber κατέγραψε άνοδο 1,2% μετά την ανακοίνωση, καθώς η εταιρεία προσφέρει ήδη πιλοτικά αυτόνομα δρομολόγια σε Όστιν και Ατλάντα μέσω της Waymo (θυγατρικής της Alphabet) και σε Άμπου Ντάμπι και Σαουδική Αραβία με τη WeRide.
Στο επόμενο στάδιο, η Uber και η Nvidia θα δημιουργήσουν ένα κοινό “data lab για ρομποταξί”, συγκεντρώνοντας πάνω από 3 εκατομμύρια ώρες δεδομένων από αυτόνομη οδήγηση, ώστε να εκπαιδεύσουν και να δοκιμάσουν νέα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης. Η Nvidia θα παρέχει υπολογιστές υψηλής απόδοσης και συστήματα προσομοίωσης, με στόχο την επιτάχυνση της μετάβασης από τις δοκιμές στην κερδοφόρα αυτονομία.
Η Uber έχει ήδη δεσμευθεί να αγοράσει 20.000 οχήματα Lucid και Nuro μέσα στα επόμενα έξι χρόνια, τα οποία θα αποτελέσουν τον πυρήνα του στόλου των 100.000 ρομποταξί που θα αλλάξουν ριζικά τον χάρτη των αστικών μετακινήσεων.

