Σημαντικές βελτιώσεις τίθενται σε εφαρμογή στη διαδικασία διακοπής εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις, βάσει της νέας απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.
Η διαδικασία, που ήδη λειτουργεί ψηφιακά από τον Νοέμβριο του 2024 μέσω αυτοματοποιημένων ελέγχων, απλοποιείται ακόμα περισσότερο, καθιστώντας τις διακοπές εργασιών γρηγορότερες και ευκολότερες. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί πάνω από 36.000 αιτήματα, εκ των οποίων περίπου 34.000 πλήρως αυτοματοποιημένα.
Άμεση διακοπή εργασιών, υπό προϋποθέσεις, ακόμα και όταν υπάρχει:
- κατοχή επαγγελματικών οχημάτων (αγροτικά, ΦΙΧ, ΦΔΧ κ.λπ.)
- κατοχή ταμειακών μηχανών (ΦΗΜ)
- διαπίστωση μικρών αποκλίσεων στα στοιχεία προμηθευτών
- Αποσύνδεση της ημερομηνίας αυτοπαράδοσης οχημάτων από τη διακοπή εργασιών.
- Αποσύνδεση του πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ από την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
- Διεύρυνση των περιπτώσεων που εξυπηρετούνται ψηφιακά και, αν χρειαστεί, παραπέμπονται για έλεγχο στις αρμόδιες ΔΟΥ.
Οι νέες δυνατότητες θα είναι διαθέσιμες από 1η Ιουλίου μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr), ακολουθώντας τη διαδρομή Μητρώο και Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης.
Μέχρι τότε, όσοι:
- θέλουν να προχωρήσουν σε διακοπή πριν την 1/7 και
- δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν μέσω της υπάρχουσας εφαρμογής,
- μπορούν να υποβάλλουν το αίτημά τους μέσω της πλατφόρμας «Τα Αιτήματά μου», επιλέγοντας θεματική Μητρώο > Διαδικασία Διακοπής Εργασιών (φυσικών ή νομικών προσώπων).
Δεν θα επιβάλλεται πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής για αιτήματα διακοπής που θα γίνουν από την έναρξη ισχύος της απόφασης Α.1060/2025 έως και 1η Σεπτεμβρίου, αν ισχύουν σωρευτικά:
- Ο φορολογούμενος υπέβαλε έγκαιρα την αίτηση μέσω της υπάρχουσας εφαρμογής.
- Η διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε λόγω θεμάτων που ρυθμίζονται από τη νέα απόφαση.
- Η απόπειρα υποβολής έχει καταγραφεί στο πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ.
Με τη νέα απόφαση και τη βελτιωμένη εφαρμογή αναμένεται να διεκπεραιωθούν περισσότερα από 15.000 νέα αιτήματα πολιτών και επιχειρήσεων.