Ανοίγουν τη Δευτέρα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία, παιδικοί σταθμοί και σχολεία ειδικής αγωγής

0

Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Ειδικά Σχολεία όλων των βαθμίδων θα λειτουργήσουν δια ζώσης τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Στην ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, υπενθυμίζεται η απόφαση της Κυβέρνησης, στη βάση εισήγησης της Επιτροπής των ειδικών, για δια ζώσης επαναλειτουργία των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Ειδικών Σχολείων όλων των βαθμίδων τη Δευτέρα.

Στη βάση εγκυκλίου που εστάλη προς τα σχολεία νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα εν λόγω σχολεία αναλαμβάνουν υπηρεσία, αύριο, Παρασκευή 8 Ιανουαρίου.

Αύριο, Παρασκευή Γυμνάσια και Λύκεια όλης της χώρας ξεκινούν την εξ αποστάσεως λειτουργία τους μέσω τηλεκπαίδευσης.

Βρεφονηπιακοί σταθμοί και παιδικοί σταθμοί: Πώς θα λειτουργήσουν από τις 11 Ιανουαρίου

Την Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, μαζί με τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, ανοίγουν και οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί σύμφωνα με τις έως τώρα αποφάσεις του υπουργείου Εργασίας.

Έπειτα από την επεξεργασία των επιδημιολογικών δεδομένων από την Ειδική Επιτροπή Λοιμωξιολόγων αποφασίστηκε η επαναλειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών και των ΚΔΑΠ(Κέντρα Δημιουργικης Απασχόλησης) σε καθημερινή βάση, για όλα τα παιδιά με την αυστηρή τήρηση όλων των μέτρων και των οδηγιών.

Στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και το άνοιγμά τους αναφέρθηκε και η υφυπουργός Εργασίας, η Δόμνα Μιχαηλίδου, η οποία υποστήριξε πως με προσοχή και προσήλωση στα μέτρα, οι βρεφονηπιακοί σταθμοί θα ανοίξουν τη Δευτέρα. Παράλληλα θα γίνονται και rapid test.

Υπενθυμίζεται ότι:

1) Η χρήση μάσκας για τα παιδιά των βρεφονηπιακών είναι προαιρετική

2) Υποχρεωτική είναι η χρήση μη ιατρικής μάσκας (ή σε ειδικές περιπτώσεις ασπίδας προσώπου) από όλους τους εργαζόμενους στους σταθμούς

3) Διαχωρισμός των αύλειων δραστηριοτήτων κατά τμήματα

4) Ειδική μέριμνα για τη σίτιση

Παράλληλα, διατηρούνται σε ισχύ όλα τα ήδη ληφθέντα μέτρα πρόληψης και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ, όπως η χρήση αντισηπτικών και οι σχολαστικοί καθαρισμοί.

Αυτό σημαίνει:

- Προτείνεται η αποφυγή ή η τροποποίηση της χρήσης κοινόχρηστων χώρων όπως η τραπεζαρία. Τα γεύματα μπορούν να προσφέρονται στις αίθουσες, ή εάν δεν μπορούν να γίνουν οι απαιτούμενες χωροταξικές ρυθμίσεις για αυτό, η τραπεζαρία θα χρησιμοποιείται σε διαφορετικούς χρόνους για κάθε ομάδα παιδιών, ώστε να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός ή/και η ανάμιξη παιδιών από διαφορετικές ομάδες

- Ανάλογα με τη διαθέσιμη υποδομή και τη χωροταξική διάταξη, προτείνεται και ο καταμερισμός των τουαλετών και νιπτήρων ώστε να γίνεται η χρήση τους τμηματικά από συγκεκριμένες ομάδες παιδιών

- Αποφυγή του συνωστισμού και περιορισμός των επαφών μεταξύ παιδιών-γονέων-προσωπικού κατά την προσέλευση και αποχώρηση από το νηπιαγωγείο ή σταθμό. Εφαρμογή πρακτικών μέτρων για τήρηση αποστάσεων (π.χ. γραμμές στο δάπεδο). Εφόσον είναι εφικτό, προγραμματισμός διαφορετικών ωρών άφιξης και αναχώρησης των παιδιών με εύρος που θα έχει προκαθοριστεί σε συνεννόηση με τους γονείς/κηδεμόνες

- Είσοδος στο χώρο μόνο των παιδιών και του απαραίτητου προσωπικού. Τα παιδιά θα παραλαμβάνονται από συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού πριν την είσοδο στο χώρο του του νηπιαγωγείου, παιδικού ή βρεφονηπιακού σταθμού και θα οδηγούνται στην αίθουσα.

- Οργάνωση των χώρων ύπνου και ξεκούρασης των παιδιών κατά μικρές ομάδες σε διαφορετικές αίθουσες ή σε σαφώς διακριτούς χώρους μεγάλης αίθουσας με διαχωριστικό και απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρο μεταξύ των διακριτών χώρων. Χρήση ατομικών κλινοσκεπασμάτων για κάθε παιδί. Τα κρεβάτια μπορούν να τοποθετούνται με διάταξη πόδια-κεφάλι, ώστε να απέχουν περισσότερο τα πρόσωπα των παιδιών. Όσο είναι δυνατόν, φροντίδα από το ίδιο μέλος του προσωπικού κατά ομάδα παιδιών.

Share.

Comments are closed.