• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Είδη πρώτης ανάγκης: Παγιδευμένοι στην ακρίβεια οι καταναλωτές
Ειδήσεις

Είδη πρώτης ανάγκης: Παγιδευμένοι στην ακρίβεια οι καταναλωτές

12 Ιουλίου, 2021Updated:12 Ιουλίου, 2021Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Την ώρα που ο οικογενειακός προϋπολογισμός των μισών  –και παραπάνω- καταναλωτών φθάνει μόνο για να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες σε τροφή και στέγη και 3 στους 4 ανησυχούν σημαντικά για το κόστος διαβίωσης (στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς NielsenIQ), το καλάθι της νοικοκυράς γίνεται εβδομάδα με την εβδομάδα ακριβότερο.

Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο υπο-δείκτης τιμών καταναλωτή για την ομάδα των ειδών διατροφής και μη αλκοολούχων ποτών τον Ιούνιο του 2021 αυξήθηκε κατά 1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαΐου 2021. 

Μέσα σε ένα μήνα είχαμε αυξήσεις στο χοιρινό (+1,7%), στα νωπά ψάρια (+2,2%), στα τυριά (+1,1%) και στα νωπά φρούτα (+20,4%), ενώ σε ετήσια βάση οι 8 από τις 15 κατηγορίες τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών που εξετάζει η ΕΛΣΤΑΤ σημειώνουν αυξήσεις.

Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2021 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, διψήφια άνοδο τιμών είχαμε σε αρνί και κατσίκι (+17,0%) και άλλα βρώσιμα έλαια (+15,0%), ενώ οι πατάτες ακρίβυναν κατά 8,6%. Αυξημένες τιμές έχουν τα πουλερικά (+1,2%), τα νωπά ψάρια (+4,1%), τα τυριά (+2,5%), το ελαιόλαδο 1,3% και τα νωπά λαχανικά 1,2%. 

Ήδη βιομηχανία και το λιανεμπόριο έχουν προειδοποιήσει για πολύ μεγαλύτερες ανατιμήσεις σε ευρεία γκάμα προϊόντων τους επόμενους μήνες λόγω των ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες και στο μεταφορικό κόστος, καθώς και στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος και στις τιμές των καυσίμων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τιμές παραγωγού έχουν πάρει την ανηφόρα καταγράφοντας αύξηση +1,5% τον Μάιο.

Η πορεία των τιμών αποτυπώνει την εξάρτηση της ελληνικής αγοράς από τα εισαγόμενα προϊόντα, ειδικά σε ό,τι αφορά βασικές πρώτες ύλες για τη μεταποίηση.

Πλήγμα και από τον καιρό

Μερίδιο στο κύμα ακρίβειας που έχει αρχίσει να πιέζει τα νοικοκυριά έχει και ο καιρός. Για παράδειγμα η  παραγωγή  ροδάκινων  και  νεκταρινιών  στην ΕΕ βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2004, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών (υψηλών θερμοκρασιών στις αρχές της άνοιξης).

Για εφέτος η μεγαλύτερη υποχώρηση στην παραγωγή ροδάκινων και νεκταρινιών αναμένεται να σημειωθεί στην Ελλάδα (-45%) και την Γαλλία (-34%).

Πικρός καφές

Εν τω μεταξύ τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν και οι επιχειρηματίες της καφεστίασης, οι οποίοι επισημαίνουν πως παρατηρούνται ανοδικές τάσεις σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής, από τον ίδιο τον καφέ μέχρι τα υλικά συσκευασίας και τα πλαστικά.

Εφέτος θα είναι η πρώτη φορά μετά από 4 χρόνια που η συνολική προσφορά καφέ θα είναι σημαντικά μικρότερη από τη συνολική ζήτηση, και αυτή η πίεση αντανακλάται στις διεθνείς τιμές, που δεν θα αργήσει να περάσει και στις τιμές του καταναλωτή.

καταναλωτές
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous Article35 θέσεις σε τρεις ερευνητικους φορεις
Next Article e-EΦΚΑ και ΟΑΕΔ: Τι καταβάλλεται αυτή την εβδομάδα

Related Posts

HelleniQ Energy: Ξεκινά εκ νέου κάλυψη η NBG Sec. με τιμή στόχο στα 9,40 ευρώ

17 Ιουνίου, 2025

Ανεξάρτητη Αρχή κατά της ακρίβειας: Πότε τίθεται σε λειτουργία – Πώς θα λειτουργεί

17 Ιουνίου, 2025

Αlpha Finance: Αναβαθμίζει τις τιμές στόχους για τις τράπεζες με έμφαση στην ενίσχυση της κερδοφορίας μέσω εξαγορών

17 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.