ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Η «προίκα» των 442 εκατ. ευρώ του βόρειου Ε-65 ανεβάζει το ανεκτέλεστο στα 2 δισ.!

0

Άλλα 400 εκατ. ευρώ θα προσθέσει στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Ομίλου Περιστέρη, με την ανάληψη του έργου κατασκευής του βόρειου άξονα του Ε-65, ο οποίος θα συνδέσει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό.

Με το έργο αυτό ο Όμιλος θα φτάσει σε ανεκτέλεστο υπόλοιπο 2 δισ. ευρώ και θα είναι ο πλέον κερδισμένος της τελευταίας διετίας, καθώς έχει μπροστά της και το σπουδαίο project του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Σημειώνεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει και την κατασκευή του νότιου άξονα του Ε-65, ο οποίος συνδέει τον ΠΑΘΕ από το ύψος της Ανθήλης Φθιώτιδος με τον κάμπο της Ξυνιάδας, όπου θα συναντήσει τον ήδη κατασκευασμένο άξονα που λειτουργεί και φτάνει έως τα Τρίκαλα. Εκτός αυτών των έργων, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει στην κατασκευή του Καζίνο Ελληνικού, αλλά και σε projects για την αξιοποίηση των απορριμμάτων.

Η έγκριση κατασκευής του βόρειου Ε-65 προκέκυψε μετά από εξαντλητικές διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊοκή Επιτροπή, οι οποίες διήρκεσαν σχεδόν δύο χρόνια. Ο ολοκληρωμένος Ε-65 θα γίνει ο τρίτος κάθετος άξονας μετά τον ΠΑΘΕ και την Αντιρρίου-Ιωαννίνων. Το 2013, τόσο το νότιο τμήμα από Λαμία έως Ξυνιάδα, όσο και το βόρειο τμήμα από Τρίκαλα έως Εγνατία, είχαν μείνει "ορφανά" και είχε προκριθεί η κατασκευή του "τυφλού" τμήματος από Ξυνιάδα έως Τρίκαλα. Το 2018 εγκρίθηκε η κατασκευή του νότιου τμήματος, το οποίο θα παραδοθεί στις αρχές του 2022 και τώρα θα ξεκινήσει η κατασκευή του βόρειου, έτσι ώστε να παραδοθεί στο τέλος του 2024.

Το τμήμα του βόρειου Ε-65 από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία λίγο έξω από τα Γρεβενά, θα έχει μήκος 70,5 χιλιόμετρα και η κατασκευή του θα κοστίσει 442,1 εκατ. ευρώ. Το συνολικό μήκος του Ε-65 φτάνει τα 182 χιλιόμετρα και θα μειώνει θεαματικά τους χρόνους. Αρκεί να σημειωθεί ότι μετά την πλήρη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά θα μειωθεί στις 4 ώρες από 6,5 ώρες που είναι σήμερα, ενώ σε 4,5 ώρες θα φτάνει κάποιος από την πρωτεύουσα στην Καστοριά!

Share.

Comments are closed.