• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»ΙΕΛΚΑ: Τα ελληνικά νοικοκυριά «κέρδισαν» 350 ευρώ από τις εκπτώσεις και τις προσφορές των σούπερ μάρκετ το 2020
Ειδήσεις

ΙΕΛΚΑ: Τα ελληνικά νοικοκυριά «κέρδισαν» 350 ευρώ από τις εκπτώσεις και τις προσφορές των σούπερ μάρκετ το 2020

12 Μαρτίου, 2021Updated:12 Μαρτίου, 2021Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

"Κέρδος" 350 ευρώ για ένα μέσο νοικοκυριό, προέκυψε το 2020 από τις εκπτώσεις και τις προσφορές των σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, σε δείγμα 2.000 καταναλωτών απ΄ όλη την Ελλάδα, η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση της συνολικής αξίας αγορών ανέρχεται σε 13%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.

Η μηνιαία συνολική αξία των προωθητικών ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 350 ευρώ ετησίως για το 2020, με τη μέση ετήσια εξοικονόμηση τα τελευταία χρόνια να είναι πάνω από 300 ευρώ. Η αξία αυτή είναι σταθερή σε ετήσια βάση την τελευταία πενταετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 εξαιτίας της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, η οποία εκτιμάται σε περίπου 4% την εξεταζόμενη πενταετία. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.100 ευρώ για την εξεταζόμενη περίοδο, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε επτά χρόνια πλησιάζει τα 9 δισ. ευρώ.

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σούπερ μάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2020 έχει διαμορφωθεί σε 20%. Αυτή η εξέλιξη είναι αποτέλεσμα της αύξησης των προωθητικών ενεργειών. Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα. Παράλληλα όμως μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούσε καταστήματα ανάλογα με τις προσφορές, έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 44% το 2020.

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 47% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Μπορεί και αυτό το ποσοστό να παρουσιάζει κάμψη συγκριτικά με το 2017 (47%), αλλά εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερα υψηλή καταγραφή. Ο λόγος γι' αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Σε σχέση με τις πηγές πληροφόρησης για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, τα κύρια κανάλια είναι τα ενημερωτικά φυλλάδια με 53%, η τηλεόραση με 46% και το διαδίκτυο με 29% (συνολικά 42% εάν προστεθεί και το κινητό τηλέφωνο). Διαχρονικά φαίνεται ότι τα πρώτα δύο κανάλια (φυλλάδια και τηλεόραση) παρουσιάζουν μικρή κάμψη, ενώ κερδίζουν έδαφος οι νέες τεχνολογίες με το διαδίκτυο και το κινητό τηλέφωνο αθροιστικά να αυξάνονται από 26% σε 42%. Οι λοιπές πηγές ενημέρωσης παρουσιάζουν επίσης διακυμάνσεις με τις σημαντικότερες να είναι η μείωση τα τελευταία χρόνια για την ενημέρωση εντός του καταστήματος (π.χ. αφίσες).

ΙΕΛΚΑ
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΔεν θα κλείσουν τα πάρκα τη Καθαρά Δευτέρα – Δεν υπάρχει απαγόρευση για χαρταετό
Next Article Τεκμήρια διαβίωσης: Aλλαγές εξετάζονται λόγω της πανδημίας

Related Posts

Ερευνα: Η συνεισφορά ευρωπαϊκών πηγών χρηματοδότησης στην οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας

20 Μαρτίου, 2023

ΤτΕ: Στο 6,3% η πιστωτική επέκταση τον Ιανουάριο

20 Μαρτίου, 2023

Η Παγκρήτια Τράπεζα υιοθετεί τις Αρχές Ενδυνάμωσης των Γυναικών (WEPs) των Ηνωμένων Εθνών

20 Μαρτίου, 2023
Add A Comment

Comments are closed.

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – ΔΕΙΚΤΕΣ
moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

FOLLOW US
FOLLOW US
© 2023 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.