• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Πλανήτης»Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Γιατί οι μπαταρίες που φτιάχνει η Ευρώπη βρίσκονται σε κίνδυνο
Πλανήτης

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Γιατί οι μπαταρίες που φτιάχνει η Ευρώπη βρίσκονται σε κίνδυνο

14 Μαρτίου, 2023Updated:14 Μαρτίου, 2023Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Σχεδόν 50 εργοστάσια μπαταριών ιόντων λιθίου σχεδιάζονται για την Ευρώπη έως το 2030, αλλά οι επιδοτήσεις των ΗΠΑ και άλλοι παράγοντες αποτελούν νέα απειλή για αυτά τα εκκολαπτόμενα έργα. Ο Οργανισμός T&E εξέτασε την ωριμότητα του έργου, τη χρηματοδότηση, τις άδειες και τις συνδέσεις εταιρειών με τις ΗΠΑ για να αναλύσει πόσο από το δυναμικό εργοστασίων μπαταριών 1,8 TWh της Ευρώπης κινδυνεύει.

Εδώ, όμως, υπάρχει ένα «αλλά»… Σύμφωνα με το transportenvironment.org το 68% της δυνητικής χωρητικότητας παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη (1,2 TWh) κινδυνεύει να καθυστερήσει, να μειωθεί ή να μην πραγματοποιηθεί, εάν δεν ληφθούν περαιτέρω μέτρα.

Η Tesla στο Βερολίνο, η Northvolt στη βόρεια Γερμανία και η Italvolt κοντά στο Τορίνο είναι μεταξύ των έργων που αναμένεται να χάσουν τους μεγαλύτερους όγκους της προγραμματισμένης χωρητικότητάς τους.

Η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Ισπανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν τα μεγαλύτερα μερίδια χωρητικότητας μπαταριών σε κίνδυνο.

Για να αντιμετωπίσει τις επιδοτήσεις των ΗΠΑ, η Ευρώπη χρειάζεται μια ισχυρή απάντηση, συμπεριλαμβανομένων ταχύτερων εγκρίσεων για τα καλύτερα έργα στην κατηγορία και κονδύλια σε ολόκληρη την ΕΕ που είναι εύκολα προσβάσιμα και επικεντρωμένα στην αύξηση της παραγωγής.

Οι πολύ αυστηροί νόμοι για το κλίμα της Ευρώπης, όπως το πακέτο Fit for 55, σήμαιναν ότι η Γηραιά Ήπειρος ήταν πρωτοπόρος σε παγκόσμιες επενδύσεις καθαρής τεχνολογίας μέχρι πρόσφατα. Δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ έχουν κατατεθεί στην κλιμάκωση της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων (EV), των μπαταριών και της κατασκευής εξαρτημάτων. Ως αποτέλεσμα, περισσότερες από τις μισές μπαταρίες ιόντων λιθίου (LIB) που χρησιμοποιήθηκαν στην ΕΕ το 2022 είχαν ήδη παραχθεί τοπικά, με σχεδόν 50 εργοστάσια να έχουν προγραμματιστεί μέχρι το 2030.

Αλλά πέρα ​​από την κυριαρχία της Κίνας στις αλυσίδες εφοδιασμού EV, ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ – που ρίχνει τουλάχιστον 150 δισ. δολάρια σε εξαρτήματα μπαταριών και μέταλλα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ (ή σε φιλικές χώρες) – αλλάζει γρήγορα τους κανόνες του παιχνιδιού. Όσον αφορά τις παγκόσμιες επενδύσεις σε μπαταρίες ιόντων λιθίου που παρακολουθεί το Bloomberg, το μερίδιο της Ευρώπης μειώθηκε από 41% το 2021 στο πενιχρό 2% το 2022, ενώ οι επενδύσεις στην Κίνα και τις ΗΠΑ συνέχισαν να αυξάνονται.

Θεωρητικά, θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αλυσίδες εφοδιασμού μπαταριών μπορούν να αναπτυχθούν παράλληλα και να επωφεληθούν από την αποτελεσματικότητα. Στην πράξη, το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, τα κεφάλαια για επενδύσεις σε προμήθειες και άδειες, και πάνω απ’ όλα προμήθεια πρώτων υλών όπως το λίθιο, είναι όλα σε έλλειψη. Αυτό σημαίνει ότι ο παγκόσμιος αγώνας στην κατασκευή μπαταριών είναι στην πραγματικότητα περισσότερο ένα όνειρο, παρά μια πραγματικότητα.

Το πώς θα εξελιχθεί όλη αυτή η ιστορία, με ό,τι κι αν συνεπάγεται, θα φανεί στο άμεσο μέλλον. Το μόνο βέβαιο είναι πως εταιρείες όπως η Northvolt, η Polestar έως την Iberdrola έχουν ήδη σηματοδοτήσει την επέκτασή τους προς στις ΗΠΑ. Και είναι δεδομένο πως όλα αυτά είναι μόνο η αρχή…

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΑυτά είναι τα ελληνικά προϊόντα που ...σαρώνουν στο εξωτερικό
Next Article Διπλό τζακ ποτ στο Τζόκερ – Οι τυχεροί αριθμοί

Related Posts

Πώς οι πολιτικές του Τραμπ επηρεάζουν τα επαγγελματικά ταξίδια

15 Ιουνίου, 2025

Pimco: Συμβουλές στους επενδυτές για τη νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων

15 Ιουνίου, 2025

Τεχνητή Νοημοσύνη και εργασία: Πώς αλλάζουν οι δεξιότητες που ζητούνται σήμερα

15 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.