• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Επιχειρήσεις»Reuters: Τα ελληνικά ναυπηγεία επέστρεψαν - Σημάδι της ευρύτερης ανάκαμψης της Ελλάδας
Επιχειρήσεις

Reuters: Τα ελληνικά ναυπηγεία επέστρεψαν - Σημάδι της ευρύτερης ανάκαμψης της Ελλάδας

18 Φεβρουαρίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Οήχος από τα χτυπήματα των σφυριών και τις συγκολλήσεις ακούστηκε από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κοντά στην Αθήνα τον περασμένο μήνα, καθώς οι εργάτες επισκεύαζαν την πλώρη ενός μεγάλου δεξαμενόπλοιου, ενώ άλλα πλοία περίμεναν να επισκευαστούν, σημειώνει σε ανάλυσή του το πρακτορείο Reuters.

Η δραστηριότητα αυτή, τονίζει το διεθνές πρακτορείο, σηματοδοτεί μια σημαντική στροφή για το ναυπηγείο: πριν από ένα χρόνο, μετά από δεκαετίες κυβερνητικής ιδιοκτησίας, ήταν άδειο, σε ένα δείγμα των παρατεταμένων επιπτώσεων της καταστροφικής κρίσης χρέους της Ελλάδας την περίοδο 2009-2018.

«Τώρα υπάρχει και πάλι ζωντάνια», δήλωσε ο Θεόδωρος Ευαγγέλου, ο οποίος πραγματοποιούσε αμμοβολή και βάψιμο σκαφών στο ναυπηγείο. «Δεν μπορούσα να βρω δουλειά πουθενά».

Η τύχη του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, το οποίο πουλήθηκε από την κυβέρνηση στον μεγιστάνα της ναυτιλίας Γιώργο Προκοπίου πέρυσι, είναι ένα σημάδι της ευρύτερης ανάκαμψης της Ελλάδας από την κρίση, η οποία είδε επίσης το κράτος να πουλάει μερίδια σε τράπεζες, καθώς και συμμετοχές σε ένα μεγάλο αεροδρόμιο και έναν αυτοκινητόδρομο, τονίζει το Reuters.

«Η κεντροδεξιά κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει επίσης από το 2019 πουλήσει τις συμμετοχές της στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου», προσθέτει το δημοσίευμα.

Η προσέλκυση πλοιοκτητών σημαίνει ότι μπορούν να δημιουργήσουν επιχειρήσεις επισκευάζοντας τα δικά τους πλοία στην Ελλάδα - και όχι στην Τουρκία, την Ασία ή τη Ρουμανία.

Ενώ οι Έλληνες διαθέτουν τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο με 5.500 πλοία, τα ναυπηγεία της χώρας έχουν χάσει έδαφος έναντι των ανταγωνιστών τους αλλού και μέχρι τώρα οι προσπάθειες ιδιωτικοποίησης έχουν βαλτώσει ή αποτύχει.

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά επισκεύασαν 37 πλοία το περασμένο έτος και ο αριθμός αυτός αναμένεται να διπλασιαστεί το επόμενο έτος, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στο Reuters. Η άνοδος αντικατοπτρίζεται στον ευρύτερο κλάδο: οι επισκευές πλοίων στην Ελλάδα πλησίασαν τις 700 πέρυσι από 330 το 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας.

«Επιστρέψαμε και είμαστε εδώ για να μείνουμε», δήλωσε ο Βαρβιτσιώτης.

Σχέδια επέκτασης

Η αυξημένη επιχειρηματική δραστηριότητα έχει ήδη διπλασιάσει τη συμβολή των ναυπηγείων στο ΑΕΠ της χώρας στο 1,5%, δήλωσε ο Πάνος Ξενοκώστας, ιδιοκτήτης της ΟΝΕΧ που αγόρασε τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου από το κράτος το 2020 και το 2018. Ο ίδιος θέλει να αυξήσει το ποσοστό σε έως και 2,5% σε πέντε χρόνια.

Οι ετήσιες επισκευές στα δύο ναυπηγεία του έχουν αυξηθεί από μερικές δεκάδες την τελευταία δεκαετία σε 220 το 2024, δήλωσε ο Ξενοκώστας, ο οποίος σχεδιάζει να επεκτείνει τις επιχειρήσεις του στην κατασκευή πλοίων και πλατφορμών γεώτρησης και να επισκευάσει εξειδικευμένα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

«Η άνοδος των ναυπηγείων βάζει την Ελλάδα ξανά στο παιχνίδι ως κέντρο επισκευής στη Μεσόγειο», δήλωσε ο ειδικός σε θέματα ναυτιλίας και χρηματοδότης της ναυτιλίας Γιώργος Ξηραδάκης. «Δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα μεγάλα τουρκικά και ασιατικά ναυπηγεία, αλλά μπορούν να πάρουν ένα σημαντικό μερίδιο».

Η Ελλάδα κατασκεύασε και επισκεύασε εκατοντάδες πλοία στις δεκαετίες του 1960 και του 1970, πριν μεγάλο μέρος της βιομηχανίας περάσει στα χέρια της κυβέρνησης κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης της δεκαετίας του 1980, σημειώνει το Reuters. Τα προάστια της εργατικής τάξης δυτικά της Αθήνας, όπου λειτουργούν τα περισσότερα ναυπηγεία, βιώνουν επίσης μια ανάκαμψη.

Στην παραθαλάσσια περιοχή Πέραμα, δεκάδες εταιρείες λειτουργούν ως υπεργολάβοι για τα μεγάλα ναυπηγεία. Η ανεργία, που πριν από 10 χρόνια ήταν στο 40%, έχει πέσει τόσο χαμηλά που οι εργολάβοι δεν μπορούν να βρουν αρκετούς εργαζόμενους, δήλωσε ο δήμαρχος Γιάννης Λαγουδάκος.

«Τώρα χρειαζόμαστε περισσότερους δρόμους και χώρους στάθμευσης για να αντιμετωπίσουμε την αυξημένη κυκλοφορία», δήλωσε ο Λαγουδάκος. «Η πόλη μας ακμάζει».

ελληνικά ναυπηγεία
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleYouthpass 2025: Ποιοι νέοι θα λάβουν επίδομα – Πότε αρχίζουν οι αιτήσεις
Next Article Deliveroo: Γιατί απολύθηκαν περισσότεροι από 100 οδηγοί της

Related Posts

Eurojackpot: Οι τυχεροί αριθμοί που έβγαλε η κλήρωση την Τρίτη 15/7/2025

15 Ιουλίου, 2025

Helleniq Energy: Ολοκλήρωση εξαγοράς του 50% του μετοχικού κεφαλαίου της Elpedison

15 Ιουλίου, 2025

Αναδείχθηκαν οι «πρωταγωνιστές της ελληνικής οικονομίας 2025» – Επιχείρηση της χρονιάς η ΔΕΗ

15 Ιουλίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.