• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Σούπερ μάρκετ: Πόσα χρήματα ξοδέψαμε το 2024 και για ποια προϊόντα
Οικονομία

Σούπερ μάρκετ: Πόσα χρήματα ξοδέψαμε το 2024 και για ποια προϊόντα

15 Φεβρουαρίου, 2025Updated:15 Φεβρουαρίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Πάνω από οκτώ στα δέκα ευρώ που δαπανούν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ πηγαίνουν στα τρόφιμα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Circana, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ πέρυσι, αυξήθηκαν κατά 2,6% ξεπερνώντας τα 12,148 δισ. ευρώ. Δηλαδή το 2024 μπήκαν επιπλέον στα ταμεία των σούπερ μάρκετ 312 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2023. Η κατανάλωση σημείωσε αύξηση κατά 2,8% ενώ οι τιμές ανά τεμάχιο υποχώρησαν οριακά κατά 0,2%.

Το 82,2% του τζίρου των σούπερ μάρκετ προέρχεται από την κατηγορία των τροφίμων, τόσο των συσκευασμένων όσο και των προϊόντων που πωλούνται χύμα. Έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό συμβολής στην ανάπτυξη των πωλήσεων με 3,3% ενώ αρνητική είναι κατά 0,9% είναι η συμβολή των προϊόντων ατομικής υγιεινής και ομορφιάς και οικιακής φροντίδας αντίστοιχα.

Οι πωλήσεις τροφίμων σε αξία αυξήθηκαν κατά 3,6% και διαμορφώθηκαν στα 9,956 δις ευρώ ενώ ο όγκος ενισχύθηκε κατά 2,8% και η τιμή ανά τεμάχιο αυξήθηκε κατά 0,7%.

Όλες οι επιμέρους κατηγορίες στα τρόφιμα είχαν αύξηση σε αξία με τη μεγαλύτερη άνοδο (+6,1%) να αποτυπώνεται στα αναψυκτικά, στα κατεψυγμένα τρόφιμα στο +5%, στα αλκοολούχα ποτά (+4,4%) και στα γαλακτοκομικά (+3,8%).

Από την άλλη πλευρά στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και στα καθαριστικά, οι πωλήσεις σε αξία μειώθηκαν 0,9% και 0,9%, λόγω των έντονων προωθητικών ενεργειών. Ακριβώς αυτή η εμπορική πολιτική με την ένταση των προσφορών οδήγησε σε αύξηση την κατανάλωση και τις δύο κατηγορίες αλλά και μείωση των τιμών. Έτσι, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν κατά 3,1% και οι τιμές μειώθηκαν κατά 3,9% ενώ στα καθαριστικά ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,5% και οι τιμές μειώθηκαν κατά 2,3%.

Οι πρωταθλητές της κατανάλωσης

Σημαντική ήταν η αύξηση της κατανάλωσης στις διάφορες επιμέρους κατηγορίες τόσο στα τρόφιμα όσο και στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, πρωταθλητές της κατανάλωσης πέρυσι ήταν:

  • Τα γαλακτοκομικά αυξήθηκαν κατά +6,1% (3,3% το 2023)
  • Στα αλκοολούχα ποτά ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5,1% (4,8% το 2023)
  • Τα αναψυκτικά αυξήθηκαν κατά 4,6% (4,9% το 2023
  • Στα κατεψυγμένα τρόφιμα ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5% (από -1% το 2023)
  • Στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας η αύξηση ήταν στο 4,2% (από 2,1%) το 2023.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στις κατηγορίες που λόγω προωθητικών ενεργειών μειώθηκαν οι τιμές, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε σταθερό στο 25,9% για τα καθαριστικά ενώ στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής υποχώρησε στο 20,1% από 20,8% το 2023.

Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση των τροφίμων. Εκεί το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, με αποτέλεσμα το συνολικό μερίδιο των PL να διαμορφωθεί στο 26,7% από 26,3%.

featured σούπερ μάρκετ
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΕΛΣΤΑΤ: Στο 2,7% ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο - Δείτε πίνακες με τις μεγαλύτερες αυξήσεις και μειώσεις τιμών
Next Article Γερμανία: Η Porsche καταργεί 1.900 θέσεις εργασίας έως το 2029

Related Posts

Πώς οι πολιτικές του Τραμπ επηρεάζουν τα επαγγελματικά ταξίδια

15 Ιουνίου, 2025

Σούπερ μάρκετ vs λαϊκή αγορά: Πού βρίσκονται οι καλύτερες τιμές σε φρούτα και λαχανικά

15 Ιουνίου, 2025

Η επόμενη κρίση μετά την πανδημία ξεκινά (και) με τις σπάνιες γαίες

15 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.