• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Θερινές εκπτώσεις 2023: Ποιοι είναι οι κερδισμένοι των πρώτων ημερών
Οικονομία

Θερινές εκπτώσεις 2023: Ποιοι είναι οι κερδισμένοι των πρώτων ημερών

26 Ιουλίου, 2023Updated:26 Ιουλίου, 2023Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Τα εμπορικά κέντρα, τα υπερκαταστήματα και τα πολυκαταστήματα, ήταν ίσως οι πιο κερδισμένοι των πρώτων ημερών των θερινών εκπτώσεων, λόγω των μεγάλων κλιματιζόμενων κοινόχρηστων χώρων, που φαίνεται να προσέλκυσαν περισσότερους καταναλωτές για τις αγορές τους. Γενικότερα πάντως, οι πρώτες δυό εβδομάδες των εκπτώσεων, που παραδοσιακά είναι οι καλύτερες σε αγοραστική κίνηση, «κάηκαν» από τις υψηλές θερμοκρασίες του Ιουλίου, ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Αυτό σημειώνει σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.

Ο κ. Κορκίδης ανέφερε αναλυτικά τα εξής:

«Ο καύσωνας διαρκείας στην Αττική, όπως είναι αναμενόμενο οδηγεί τους καταναλωτές πιο πολύ στις παραλίες και τα εξοχικά, αντί στα εμπορικά. Οι πρώτες δυό εβδομάδες των εκπτώσεων, που παραδοσιακά είναι οι καλύτερες σε αγοραστική κίνηση, «κάηκαν» από τις υψηλές θερμοκρασίες του Ιουλίου, ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με καταστήματα λιανικής στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους. Τα εμπορικά κέντρα, τα υπερκαταστήματα και τα πολυκαταστήματα, ήταν ίσως οι πιο κερδισμένοι των πρώτων ημερών των εκπτώσεων, λόγω των μεγάλων κλιματιζόμενων κοινόχρηστων χώρων, που φαίνεται να προσέλκυσαν περισσότερους καταναλωτές για τις αγορές τους. Γενικότερα πάντως θα μπορούσαμε να πούμε πως στη μέχρι σήμερα περίοδο των εκπτώσεων επικράτησαν οι 17 ημέρες καύσωνα και οι τρομακτικές πυρκαγιές με υλικές ζημιές στις περιοχές των Δήμων Σαρωνικού, Αγ. Θεοδώρων, Μάνδρας-Ειδυλλίας και Μεγαρέων.

Παραταύτα, ο εμπορικός κόσμος των κεντρικών και περιφερειακών αγορών της Αττικής, κόντρα στις αντίξοες συνθήκες, που λειτουργούν αποτρεπτικά στην επισκεψιμότητα των καταναλωτών στα καταστήματα των εμπορικών δρόμων, διατηρεί ακέραια την αισιοδοξία του και τις ελπίδες του για μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι στις φετινές εκπτώσεις. Οι τελικές εκπτωτικές τιμές είναι και φέτος χαμηλές, προσπαθώντας να προσεγγίσουν και να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ώστε να λειτουργήσουν συνδυαστικά, υπέρ εισοδήματος και τζίρου. Στόχος του λιανικού εμπορίου το φετινό καλοκαίρι είναι ο συνολικός τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου να κινηθεί πάνω από τον περυσινό πήχη των 6,6 δισ. ευρώ και να ξεπεράσει φέτος τα 7 δισ. ευρώ. Άλλωστε στο λιανικό εμπόριο, οι τρέχουσες πωλήσεις ενισχύθηκαν από την αρχή του έτους σημειώνοντας ετήσια αύξηση 12,7%.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η Περιφέρεια Αττικής παρουσιάζει, μετά την Περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου με 15%, την μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών με 13,3%. Παράλληλα το ύψος των αποθεμάτων αποκλιμακώνεται, ενώ η εξέλιξη των πωλήσεων το τελευταίο διάστημα δείχνει πως κυμαίνονται μηνιαίως σταθερά στα 3,55 δισ. ευρώ. Εδώ, θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως από τα 3,55 δισ. ευρώ τα 1,24 δισ. αναλογούν στις μικρομεσαίες του λιανικού εμπορίου, ενώ εάν εξαιρέσουμε τρόφιμα και καύσιμα, τότε ο μηνιαίος τζίρος δεν ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.

Σε αντίθεση με όλο το προηγούμενο διάστημα που πληρώνουμε 5% περισσότερα χρήματα για να αγοράσουμε 6% λιγότερα προϊόντα, οι εκπτώσεις δίνουν την δυνατότητα στον καταναλωτή να αγοράσει περισσότερα πράγματα με λιγότερα χρήματα. Ένας λοιπόν ακόμη στόχος της φετινής περιόδου των εκπτώσεων είναι να καταφέρει το λιανικό εμπόριο, να λειτουργήσει ως«αντίδοτο» στο «πολυμορφικό» πληθωρισμό, περιορίζοντας τον ΔΤΚ τουλάχιστον κατά μισή μονάδα. Η αύξηση του τζίρου το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου στηρίζεται και στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου οι ξένοι επισκέπτες μπαίνουν στο άθροισμα του τζίρου με την «εισαγόμενη κατανάλωση». Αυτό εξηγεί συγκριτικά, με άλλες αγορές της Αττικής, την αυξημένη κίνηση στο κέντρο της Αθήνας, καθώς και τις περιοχές με μεγαλύτερες τουριστικές ροές, τουλάχιστον πριν ξεσπάσουν οι μεγάλες καταστροφικές πυρκαγιές.

Το ζητούμενο ήταν και παραμένει βεβαίως οι εγχώριοι καταναλωτές και οι μόνιμοι πελάτες μας να εκμεταλλευτούν τις συμφέρουσες τιμές για τις αγορές τους και οι επιχειρήσεις λιανικής να ρευστοποιήσουν το εποχικό εμπόρευμα τους. Το λιανικό εμπόριο για μια ακόμη φορά καλείται να ξεπεράσει τα εμπόδια του επίμονου πληθωρισμού, αλλά και τα προβλήματα του φετινού καύσωνα. Το βέβαιο είναι πως, οι θερινές εκπτώσεις έχουν ακόμα πολύ δρόμο μέχρι το τέλος Αυγούστου, ενώ το λιανικό εμπόριο θα κληθεί τον Σεπτέμβριο να κάνει το τελικό ταμείο των αποτελεσμάτων του τζίρου και του όγκου πωλήσεων του φετινού καλοκαιριού.

Τέλος αναφορικά με τα τσουχτερά πρόστιμα 1,44 εκατ. ευρώ της ΔΙΜΕΑ στις 3 μεγάλες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου για παραπλανητικές εκπτώσεις, εφόσον επιβεβαιώνονται, καλώς επιβλήθηκαν, ανεξάρτητα εάν οφείλονται σε παράλειψη ή λάθος, αφού τέτοιου μεγέθους και φήμης επιχειρήσεις πρέπει να δίνουν το καλό παράδειγμα στην εφαρμογή του νόμου και βεβαίως στη προστασία του καταναλωτή. Οφείλω πάντως να αναφέρω πως η παραβατικότητα στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια δεν ξεπερνά το 5%, δείχνοντας επαγγελματική ωριμότητα, αλλά και τον απαραίτητο σεβασμό στον πελάτη, που είναι και ο αυστηρότερος τιμωρός».

Θερινές εκπτώσεις 2023
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΠρόσληψη 15.357 καθαριστριών σχολείων
Next Article Φορολογικές δηλώσεις: Μέχρι τις 31 Αυγούστου θα παραταθεί ο χρόνος για την υποβολή τους

Related Posts

Κατοικίδια: Πότε λήγει η παράταση για DNA και στείρωση – Ποιοι γλιτώνουν πρόστιμα και παράβολα

8 Ιουλίου, 2025

Πιερρακάκης: Η ενεργοποίηση της ρήτρας διαφυγής αποδεικνύει ότι η Ελλάδα μπορεί να διεκδικεί και να πετυχαίνει

8 Ιουλίου, 2025

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 31,6% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου τον Μάιο

8 Ιουλίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.