• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Πλανήτης»Τον πόλεμο στο greenwashing κήρυξε η Κομισιόν – Στο στόχαστρο 20 αεροπορικές εταιρείες
Πλανήτης

Τον πόλεμο στο greenwashing κήρυξε η Κομισιόν – Στο στόχαστρο 20 αεροπορικές εταιρείες

1 Μαΐου, 2024Updated:1 Μαΐου, 2024Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Την έναρξη έρευνας κατά 20 αεροπορικών εταιρειών για πιθανή εφαρμογή παραπλανητικών «greenwashing» πρακτικών εις βάρος των καταναλωτών, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ως παράδειγμα χρησιμοποιείται η επιβολή, από κάποιες εταιρείες, ειδικού τέλους αντιστάθμισης των εκπομπών CO2.

Η Κομισιόν στην ανακοίνωση της επισημαίνει πως ανέλαβε δράση κατόπιν καταγγελιών από αρχές προστασίας των καταναλωτών από κράτη μέλη της ΕΕ που εντόπισαν «ορισμένες μορφές δυνητικά παραπλανητικών οικολογικών ισχυρισμών» από την πλευρά των αεροπορικών εταιρειών.

Έτσι, λοιπόν η Κομισιόν απέστειλε επιστολή προς τις αεροπορικές εταιρείες δίδοντας τους περιθώριο 30 ημερών να συμμορφωθούν με την ευρωπαϊκή νομοθεσία που διέπει τα δικαιώματα των καταναλωτών.

«Οι αεροπορικές πρέπει να διευκρινίσουν αν οι ισχυρισμοί αυτοί μπορούν να αποδειχθούν στη βάση επιστημονικών τεκμηρίων» ξεκαθάρισε η Κομισιόν, απειλώντας ευθέως τις εμπλεκόμενες εταιρείες με περαιτέρω μέτρα εναντίον τους και οικονομικές κυρώσεις.

Ως πιθανές παράτυπες πρακτικές «πράσινου ξεπλύματος» αναφέρονται οι εξής:

• Η δημιουργία της λανθασμένης εντύπωσης ότι η καταβολή πρόσθετου τέλους για τη χρηματοδότηση έργων για το κλίμα με μικρότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις ή για τη στήριξη της χρήσης εναλλακτικών αεροπορικών καυσίμων μπορεί να μειώσει ή να αντισταθμίσει πλήρως τις εκπομπές CO2.
• Η χρήση του όρου «βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα» (SAF) χωρίς σαφή τεκμηρίωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των καυσίμων αυτών.
• Η χρήση των όρων «πράσινο», «βιώσιμο» ή «υπεύθυνο» με απόλυτο τρόπο ή διατύπωση άλλων έμμεσων οικολογικών ισχυρισμών.
• Οι ισχυρισμοί ότι η αεροπορική εταιρεία κινείται προς την κατεύθυνση των μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ή προς οποιοδήποτε μελλοντικό επίπεδο περιβαλλοντικών επιδόσεων, αλλά χωρίς σαφείς και επαληθεύσιμες δεσμεύσεις, στόχους και ανεξάρτητο σύστημα παρακολούθησης.
• Η παρουσίαση μιας «αριθμομηχανής» με την οποία οι καταναλωτές μπορούν να υπολογίζουν τις εκπομπές CO2 μιας συγκεκριμένης πτήσης, χωρίς να παρέχονται επαρκείς επιστημονικές αποδείξεις σχετικά με το κατά πόσον ο υπολογισμός αυτός είναι αξιόπιστος και χωρίς πληροφορίες για τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό.
• Η παρουσίαση μιας σύγκρισης μεταξύ πτήσεων όσον αφορά τις εκπομπές CO2, χωρίς να παρέχονται επαρκείς και ορθές πληροφορίες σχετικά με τα στοιχεία στα οποία βασίζεται η σύγκριση.

Σημειωτέον πως η Κομισιόν απέφυγε να κατονομάσει τις αεροπορικές εταιρείες που τέθηκαν στο μικροσκόπιο της, όμως η αναφορά που έκανε στις θεσμικές αρχές του Βελγίου, της Ολλανδίας, της Νορβηγίας και της Ισπανίας σημαίνει πως σίγουρα στη λίστα περιλαμβάνονται αεροπορικές από τις συγκεκριμένες χώρες.

«Εάν θέλουμε υπεύθυνους καταναλωτές, οφείλουμε να τους προσφέρουμε ορθή πληροφόρηση. Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες ανησυχούν για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και επιλέγουν προϊόντα και υπηρεσίες με καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις. Τους αξίζουν ορθές και επιστημονικές απαντήσεις και όχι ασαφείς ή ψευδείς ισχυρισμοί» ξεκαθάρισε η αρμόδια αντιπρόεδρος της Κομισιόν για θέματα αξιών και διαφάνειας, Βιέρα Γιούροβα.
Μόλις τον περασμένο μήνα, ολλανδικό δικαστήριο σε υπόθεση-σταθμό για το ζήτημα του greenwashing έκρινε πως η αεροπορική εταιρεία KLM έδρασε παράνομα όταν ισχυρίστηκε σε διαφήμιση της προς τους καταναλωτές ότι μπορούν «να πετάνε βιώσιμα».

Το δικαστήριο ισχυρίστηκε πως η εταιρεία παρουσίασε παράτυπα μια «υπερβολικά ρόδινη εικόνα» για τα αποτελέσματα των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων ή τη συμμετοχή της σε project αναδάσωσης, στα οποία οι καταναλωτές είχαν την ευκαιρία να συμβάλλουν οικονομικά μέσα από τις πτήσεις της. Μάλιστα, η δικαστική ετυμηγορία θεωρήθηκε ως νίκη των πράσινων ακτιβιστών που έφεραν την υπόθεση στη Δικαιοσύνη, ασκώντας έτσι πίεση και προς την Κομισιόν να αναλάβει δράση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για την πάταξη τέτοιων πρακτικών.

Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες διεθνώς έχουν δεσμευτεί, σχετικά αόριστα, να φτάσουν σε μηδενικό αποτύπωμα ρύπων μέχρι το 2050, εγείροντας ενστάσεις για το ζήτημα της διαθεσιμότητας και του κόστους των πράσινων καυσίμων. Δεν είναι τυχαίο ότι αναλυτές θεωρούν ότι ο κλάδος είναι από τους πλέον δύσκολους να περάσει σε μια πιο πράσινη φάση χαμηλών ή και μηδενικών ρύπων.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις, οι εκπομπές από τις αεροπορικές μεταφορές αναλογούν περίπου στο 4% των παραγόμενων ρύπων CO2 της ΕΕ.

greenwashing
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous Article10 θέσεις εργασίας στο Δήμο Ωραιοκάστρου
Next Article Λόττο: Οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης της Τετάρτης

Related Posts

Smartphones: Γιατί Apple, Motorola και Samsung ενισχύουν τις εισαγωγές στις ΗΠΑ

22 Μαΐου, 2025

ΗΠΑ: Γιατί χάνουν τουρίστες και έσοδα – Μείωση 12 δισ. δολαρίων το 2025

22 Μαΐου, 2025

CNBC: Πώς οι δασμοί και η καταναλωτική εμπιστοσύνη επηρεάζουν τις εταιρείες των ΗΠΑ

22 Μαΐου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.